سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردشت، شهرستان اول آذربایجان‌غربی در حوزه بوم‌گردی است

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سردشت گفت: این شهرستان با داشتن ۱۱ اقامتگاه بوم‌گردی، رتبه نخست در آذربایجان‌غربی را به خود اختصاص داده است.

صلاح محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سردشت گفت: از مجموع ۴۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی در آذربایجان‌غربی، ۱۱ اقامتگاه فعال مربوط به شهرستان سردشت بوده که موجب اشتغال‌زایی بیش از ۱۵ نفر به صورت مستقیم شده است.

وی اضافه کرد: هر اقامتگاه به طور میانگین دارای ۴ سوئیت بوده و در مجموع ظرفیت اقامتگاه بوم‌گردی این شهرستان دارای ۳۸ سوئیت است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سردشت بیان کرد: به مناسبت هفته دولت نیز روز گذشته یک اقامتگاه با اشتغال تعهد شده برای سه نفر، در ۶ سوئیت جداگانه و هر سوئیت ۲ اتاق، با ۳۰ میلیارد ریال آورده شخصی و دریافت ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات از سوی صندوق کارآفرینی امید به بهره‌برداری رسید.

محمدی با بیان اینکه هر واحد بوم‌گردی ضمن ایجاد اشتغال، منبع خوبی برای تامین درآمد پایدار برای خانواده‌ها و حتی اهالی روستاست، ادامه داد: وجود یک اقامتگاه بوم‌گردی فرصت مناسبی است تا گردشگران ضمن گردشگری در هر منطقه و بازدید از جاذبه‌های توریستی، حس زیستن به سبک سنتی را نیز تجربه کنند.

وی اظهار کرد: بوم‌گردی فقط به وجود یک اقامتگاه و خانه بوم‌گردی و اقامت در آن خلاصه نمی‌شود، بلکه زندگی باید در آن واحد بوم‌گردی جریان داشته باشد، به گونه‌ای که وقتی گردشگر به یک مکان سفر می‌کند، باید با زندگی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، هنری، صنایع دستی و خوراک آن منطقه آشنا شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.