سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرید تضمینی برگ سبز چای به ۱۰۹ هزار تن رسید

مدیر اجرایی سندیکای چای گفت: براساس آمار از ابتدای فصل برداشت تا روز گذشته ۱۰۹ هزار تن برگ سبز چای با ارزش ۱۷۷۸ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

صادق حسنی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابرآمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون حدود ۱۰۹ هزارتن برگ سبز چای با ارزش ۱۷۷۸ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد کاهش داشته است.

به گفته او، از مجموع بهای برگ سبز خریداری شده ۴۴.۴ درصد درجه یک و ۵۵.۶ درصد درجه ۲ است.

حسنی از پرداخت ۵۰ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: تاکنون ۸۹۶ میلیارد تومان بهای برگ سبز خریداری شده به حساب چایکاران واریز شده است.

مدیراجرایی سندیکای چای با بیان اینکه چین سوم تا  هفته آینده ادامه دارد، افزود: ۴ درصد کاهش تولید در چین سوم جبران شد، از این رو نمی‌توان پیش بینی راجع به تولید داشت چراکه کاهش یا افزایش تولید به شرایط اقلیمی بستگی دارد.

او درباره آخرین وضعیت واردات و صادرات چای گفت: بنابر آمار  در ۴ ماهه امسال ۳ هزار و ۷۵۸ تن چای با متوسط یک دلار و ۳۲ سنت صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶.۲ درصد کاهش داشته است و در مقابل ۱۵ هزار و ۱۷۰ تن چای با متوسط ۴ دلار و ۷۸ سنت وارد شده که نسبت به سال قبل ۲۵ درصد رشد داشته است. همچنین در ۴ ماهه امسال ۱۶ هزار و ۵۷۶ تن قهوه وارد شده است.

حسنی گفت: با توجه به افزایش مصرف قهوه، وزارت جهاد سقف واردات چای برای امسال را ۴۰ هزارتن تعیین کرده است.

خبرنگار: آزاده محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.