سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پنتاگون: علت تداوم حریق در نفتکش یونانی، نشت نفت است

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا علت تداوم حریق نفتکش یونانی در دریای سرخ پس از حمله انصارالله یمن را نشت نفت اعلام کرد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: نفتکش ام وی دلتا سونیون MV Delta Sounion حامل یک میلیون بشکه نفت خام در دریای سرخ در حال سوختن است و به نظر می‌رسد که پس از حمله حوثی‌ها (انصارالله یمن) به این نفتکش نفت آن نشت کرده است.

پت رایدر در بیانیه‌ای گفت این کشتی هنگام حرکت از عراق به یونان با ۲۳ خدمه فیلیپینی و دو ملوان روسی مورد حمله قرار گرفت. وی افزود که همه آنها از نفتکش خارج شده اند.

رایدر گفت: «اکنون در دریای سرخ بی حرکت نشسته است، جایی که در حال حاضر در آتش است و به نظر می‌رسد نفت در حال نشت است، که هم یک خطر ناوبری و هم یک فاجعه بالقوه زیست محیطی است.»

رایدر افزود که یک شخص ثالث تلاش کرده بود دو یدک کش برای نجات سونیون بفرستد، اما حوثی‌ها تهدید کردند که به آنها حمله خواهند کرد.

سونیون هفته گذشته توسط پرتابه‌های متعدد در شهر بندری حدیده یمن هدف قرار گرفت.  نیرو‌های ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ را هدف قرار می‌دهند.

آمریکا و انگلیس نیز زمستان گذشته در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند. این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی ماه‌های قبل از آن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

مترجم: اعظم پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
مهدی
۱۳:۵۵ ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
آمریکا و انگلیس نیز زمستان گذشته در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند.

این جمله صحیح نیست و مزدورانه است. قطعنامه سازمان ملل مجوزی به امریکا و انگلیس نمی دهد و صرفا جنبه محکومیت دارد.