سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی فارس:

نخستین کارگاه دست بافت‌ها در ارگ کریم خان شیراز برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: نخستین رویداد کارگاه دست بافت‌ها فردا پنج شنبه ۸ شهریور در ارگ کریم خانی شیراز برگزار می‌شود.

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس امروز ۷ شهریورماه ۱۴۰۳ با بیان اینکه کارگاه دست بافت‌ها یکی از پیش رویداد‌های سومین جشنواره بین المللی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی است، اظهار کرد: این جشنواره بین المللی نیمه دوم آبان ماه در شیراز برگزار می‌شود.

او افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده کارگاه‌ها و پیش رویداد‌های تخصصی در حوزه میراث فرهنگی (ملموس و ناملموس) و صنایع دستی در سطح استان برگزار می‌شود که تاکنون برگزاری این رویداد‌ها با استقبال مردمی و مخاطبان خاص (هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر‌های سنتی و اصیل) برنامه‌ها همراه شده است.

ثابت اقلیدی گفت: یکی از این رویداد‌ها برگزاری نخستین کارگاه صنایع دستی با هدف معرفی دست بافت‌های استان است که فردا در ارگ کریم خان شیراز و با حضور بیش از ۱۰ نفر از هنرمندان فارسی برگزار می‌شود.

او ادامه داد: در این کارگاه علاقمندان می‌تواند مراحل صفر تا ۱۰۰ تولید محصولات متنوع دست بافت‌های استان (از نخ ریسی تا تولید محصول) را از نزدیک ببینند و با این مراحل آشنا شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با بیان اینکه رشته‌های دست بافت در استان فارس تنوع و تعدد بسیاری دارد، گفت: دست بافت‌های داری، چون قالی، جاجیم، گلیم و گبه است که در همه شهرستان‌های استان هنرمندان به تولید این محصولات اقدام می‌کنند همچنین در این شاخه هنری می‌توان به تولید گیوه، ملکی و روآردوزی هم اشاره کرد.

ثابت اقلیدی ادامه داد: این کارگاه فردا پنج شنبه ۸ شهریور از ساعت ۱۷ در قسمت شاهنشین ارگ کریم خان در شیراز برگزار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.