سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مکرون به دوروف پیشنهاد داده که مقر تلگرام را به پاریس منتقل کند

به نوشته وال استریت ژورنال رئیس جمهور فرانسه به مدیر اجرایی تلگرام پیشنهاد داده که دفتر مرکزی این شرکت را به پاریس منتقل کند.

وال استریت ژورنال روز چهارشنبه به نقل از منابع ناشناس گزارش داد، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به پاول دوروف، مدیر عامل پیام رسان تلگرام پیشنهاد داده است که دفتر مرکزی این شرکت را از امارات به پاریس منتقل کند.

بر اساس این گزارش، مکرون این پیشنهاد را در سال ۲۰۱۸ در خلال یک ناهار خصوصی به دوروف ارائه کرده بود، اما مدیر اجرایی تلگرام این پیشنهاد را رد کرد. 

این منابع همچنین فاش کردند که در سال ۲۰۱۷، جاسوسان فرانسوی عملیات مشترکی را با امارات متحده عربی به نام پرپل میوزیک Purple Music ترتیب دادند که در آن آیفون دوروف را هک کردند. این عملیات به این دلیل آغاز شد که مقامات امنیتی فرانسه نگران استفاده داعش از تلگرام برای جذب نیرو‌های جدید بودند. با این حال، فرانسه و امارات متحده عربی در سال ۲۰۲۱ شهروندی دوروف را اعطا کردند.

مدیر عامل تلگرام در آخر هفته پس از تحقیقاتی که دادستانی در ۸ ژوئیه ۲۰۲۴ آغاز کرد، در فرانسه دستگیر شد. دادگاه قضایی پاریس دوروف را به ۱۲ فقره جرم متهم کرد.

مترجم: اعظم پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۲
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
واقعاچقدرگستاخ وسرپوزی نخورده!
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
ایکاش به 100 سال پیش برگردیم و اون صداقت و صمیمیت زنده شود.
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
خب ببره فرانسه
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
مگه الان کجاست ؟؟