سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تفاهم‌نامه احداث کشت و صنعت سلسله با ظرفیت یک هزار شغل امضا شد

تفاهم نامه احداث فاز نخست مجتمع کشت و صنعت شهرستان سلسله با ظرفیت ایجاد یک هزار فرصت شغلی روز چهارشنبه با هلدینگ "انتخاب" امضا شد.

استاندار لرستان در آیین امضای تفاهم نامه پروژه بزرگ شرکت کشت و صنعت در شهرستان سلسله اظهار کرد: بنگاه بزرگ "انتخاب" همه زنجیره‌های ارزش اقتصادی را در بخش‌های مختلف کشاورزی دارد و توسعه صنعتی و تجاری سازی آنها را با توجه به تعاملات بین المللی انجام می‌دهد.

ابوطالب شفقت افزود: این شرکت در چندین کشور بزرگ دنیا فعالیت داشته و دارای بسته‌های مختلف اقتصادی در تمامی حوزه‌ها است که با توجه به وضعیت کشاورزی استان و توانمندی مجموعه باید نهایت استفاده را از این ظرفیت برد.

وی با بیان اینکه لرستان همه توانمندی‌های بخش کشاورزی را دارد عنوان کرد: باید تجاری سازی لازم برای زنجیره‌های ارزش تولیدات صورت گیرد ضمن اینکه در تولید نیز باید با نوآوری ارزش افزوده بالایی برای محصولات ایجاد کرد تا قیمت افزایش یابد.

وی ادامه داد: به دلیل حضور این مجموعه در بازار‌های دنیا، بازاریابی خوبی برای محصولات تولیدی انجام می‌شود و فعالیت‌های اقتصادی به صورت حرفه‌ای صورت می‌گیرد.

استاندار لرستان با بیان اینکه در استرالیا ضریب تولید گوسفند ۲.۷ درصد است و از هر ۱۰۰ راس گوسفند ۳۷۰ راس بره تولید می‌شود عنوان کرد: این در حالیست که عشایر کشور به طور میانگین از ۱۰۰ راس گوسفند نهایتا ۸۰ بره تولید می‌کنند.

شفقت در خصوص "سلسله" نیز گفت: این شهرستان به واسطه آب و زمین حاصلخیز یکی از بهترین مناطق لرستان در زمینه کشاورزی است که باید این صنعت را توسعه دارد و زنجیره ارزش محصولات مختلف را ایجاد کرد.

وی افزود: انتظار می‌رود پس از امضای تفاهم نامه، پانزدهم شهریور عملیات واگذاری به هلدینگ صورت گیرد و با توجه به بروکراسی‌های زمان بر اداری، عملیات اجرایی آغاز شود که امید می‌رود بخش نخست این مجتمع تا سال آینده به نتیجه برسد.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: امروز این چهره‌ها به دلیل خدماتی که به مردم داشتند همچنان سمبل مدیریتی کشور هستند.

استاندار لرستان تصریح کرد: همچنین خدمات شایسته، جهت گیری‌های کلان راهبردی در سطح ملی و جهانی، نظام‌مند کردن برنامه‌ها در راستای تحقق دولت اسلامی، پیوند با کشور‌های اسلامی منطقه و سایر کشور‌ها و برخورد جدی با مخالفان و دشمنان از طریق تقویت جبهه مقاومت از نکات برجسته اقدامات شهید رییسی بود.

شفقت افزود: در شرایط خاصی که نظام جمهوری اسلامی برخی از اعضای خود را از دست داده بود، اما برنامه‌های صنعتی، تولیدی، مدیریتی و امنیتی کشور متوقف نشد، دولت و وزرای جدید مستقر شدند و لطمه‌ای به چرخه مدیریت نظام وارد نشد که این در سایه نظام ولایی و هدایت ولی امر مسلمین منجر به تقویت روابط مردم و دولتمردان شده است.

برچسب ها: استانداری ، لرستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.