سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۰ درصد زایمان‌های البرز مربوط به اتباع خارجی است

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز گفت: از تعداد زایمان‌های استان بالغ بر ۵۰ درصد مربوط به اتباع بیگانه بوده است.

داوود زارع صبح امروز در نشست خبری که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، با تبریک هفته دولت، اظهار داشت: چیزی حدود ۶۰۰ هزار نفر بیمه شده در استان البرز وجود دارد که ۳۹۰ هزار نفر دارای بیمه سلامت هستند.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت به افرادی که در دهک ۹ قرار دارند تخفیف ۸۰ درصد می‌دهد، افزود: افرادی که تحت حمایت صندوق روستایی هستند اگر تاییدیه‌های لازم را دریافت کنند، بیمه رایگان دریافت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز عنوان کرد: با توافقی که با کمیساری عالی انجام شده است به صورت رایگان حدود ۴ هزار نفر اتباع تحت بیمه رایگان قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه در صندوق روستایی ۵۸ هزار نفر، کارمندان دولت ۹۰ هزار نفر، صندوق ایرانیان ۳۹۰ هزار نفر و سایر اقشار ۵۶ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت البرز هستند، افزود: در استان البرز از ۵ هزار ۶۰۰ موسسه پزشکی که وجود دارد حدود هزار ۲۸۶ موسسه با بیمه سلامت سلامت البرز قرار داد دارند که این عدد بسیار اندک است.

زارع با توجه به اینکه پزشکان باید با بیمه سلامت بیشتر تعامل داشته باشند، خاطرنشان کرد: در استان البرز ۳ مرکز ناباروری وجود دارد که یکی از آنها حذف شد، اما بیمارستان رویش و کمالی هر دو بیمارستان خوبی هستند، اما فقط بیمارستان کمالی با بیمه سلامت قرارداد دارد.

وی با اشاره به اینکه از کل زایمان‌هایی که در استان البرز در سال گذشته انجام شده، بالغ بر ۷۳ درصد زایمان سزارین بوده است، بیان کرد: از این زایمان‌های بالغ بر از ۵۰ درصد مربوط به اتباع بیگانه بوده است.

زارع در پایان گفت: حدود هزار ۱۴۰ میلیارد تومان هزینه‌های درمان بیمه شدگان سلامت البرز در سال گذشته بوده است که پیش بینی می‌شود در سال جاری حدود ۴۰ درصد افزایش پیدا کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.