سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری سارقین حرفه‌ای موبایل در تهران؛ پایان بازی موش و گربه!

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پس از چهار بار تغییر مخفیگاه و رصد شبانه‌روزی، پلیس تهران دو سارق حرفه‌ای موبایل را دستگیر کرد.

 سردار محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ  در خصوص دستگیری موبایل قاپان تهران اظهار کرد: دستگیری این دو نفر سارق موبایل شاید ارتباطی به پخش برنامه تلویزیونی نداشت، اما آن برنامه کار ما را دشوارتر کرد؛ چرا که این افراد پس از پخش آن فیلم چهار بار مخفیگاه خود را تغییر دادند. در غیر این صورت، این دو نفر مانند سایر سارقانی بودند که تقریباً هر روز توسط ما دستگیر می‌شوند. 

او ادامه داد: جرایم این افراد به‌ طور مستمر رصد می‌شد. البته زمانی که احساس خطر کنند، معمولاً به مخفیگاه می‌روند و فعالیت خود را متوقف می‌کنند. کلیه کلیپ‌هایی که پس از آن پخش شدند نیز همگی مربوط به وقایع قبل از آن گزارش خبری بودند. در نهایت، آنچه که امروز مشاهده کردید دو سارق کیف‌قاپ بودند که دستگیر شدند. تاکنون برای ما مسلم شده است که این دو نفر حدود ۱۰ فقره سرقت انجام داده‌اند، اما تحقیقات از آنان ادامه دارد. چون کار پلیس پس از دستگیری مجرم تازه شروع می‌شود؛ برای شناسایی سرقت‌های مشابه که دلایل اثباتی وجود داشته باشد تا این جرایم به این سارقین منتسب شود و طبیعتاً خودشان نیز باید اقرار کنند. 

سردار محمدیان بیان کرد: خوشحالم که همکارانم علیرغم تمام ملاحظاتی که این سارقین داشتند و با وجود اینکه چهار بار مخفیگاه خود را جابجا کردند، توانستند آن‌ها را شناسایی کنند و این امنیت را به مردم خوب تهران بازگردانند. بنابراین مردم نباید نگران امنیت باشند، پلیس توانمند و مجهز است و خدمتگزاران صادقانه در خدمت مردم هستند.

او ادامه داد: در سال‌های گذشته نیز هم‌افزایی با دستگاه قضا صورت گرفت تا به پرونده چنین سارقانی خارج از چارچوب‌های معمول رسیدگی شود. دادستان محترم و بزرگوار تهران نیز شب گذشته از اهمیت این موضوع خبر دادند و خبر دستگیری این افراد را اعلام کردند. ما اطمینان داریم که دستگاه قضایی و دادستانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به این پرونده رسیدگی کرده و مجازات سنگین و قانونی در انتظار این افراد خواهد بود.

محمدیان تصریح کرد: این دو نفر سابقه کیفری قبلی در زمینه سرقت داشتند. این‌ها دو نفر بودند که در صحنه سرقت مرتکب جرم شدند، اما دو نفر دیگر به‌عنوان تسهیل‌کننده و فروشنده اموال نیز دستگیر شدند. هر آنچه مردم دیدند، همان دو نفر بودند. البته موتورشان توقیف شده و چیزی کم و کسر ندارند. اما دو متهم که متأسفانه سنشان از ما هم کمتر است و فاقد سابقه بودند، ناامنی ایجاد کرده‌اند. فضای مجازی زمینه مناسبی برای این گونه اتفاقات فراهم می‌کند.

او گفت: همکاران ما فضای مجازی، بازار خرید و فروش اموال دست دوم و تعمیرگاه‌های تلفن همراه را مرتباً رصد می‌کنند. گوشی‌های سرقتی نیز برای استفاده از قطعاتشان تحت کنترل هستند. متأسفانه بخشی از این گوشی‌ها به‌طور پیچیده و به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شوند. 

محمدیان بیان کرد: توصیه من به مردم خوب و متدین این است که هنگام استفاده از تلفن همراه، احتیاط لازم را رعایت کنند. برخی سارقین ممکن است ۴ یا ۵ دقیقه یک مال‌باخته را تحت نظر بگیرند و او متوجه نشود. توصیه ما این است که مراقب استفاده از گوشی‌های همراه باشید و از هندزفری‌ها و قرار دادن گوشی در جیب یا کیف استفاده کنید. 

او گفت: همچنین امیدواریم کشورهای همسایه که بازار اصلی ایران هستند، برخورد جدی‌تری با این موارد داشته باشند. همکاران من و خود ما آماده‌ایم که به خاطر امنیت مردم، ریسک کنیم و جان خود را به خطر بیندازیم تا مردم در آسایش باشند.

خبرنگار : عطیه رضایی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.