سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع ۴۷ هزار تن انواع نهاده های کشاورزی و دامی در البرز

مدیرتعاون روستایی البرز از تامین و توزیع ۴۷هزارو ۵۱۲ تن انواع نهاده های کشاورزی و دامی طی سال جاری بین بهره برداران این استان خبر داد.

مصدقی گفت: این نهاده های کشاورزی و دامی شامل بذر،ذرت،سویا، کنجاله، سبوس، کود شیمیایی، جو و امثال آن توسط تعاونی ها و تشکل ها بین کشاورزان و روستاییان سراسر استان البرز توزیع شده است.

مدیر تعاون روستایی البرز با اشاره به اهمیت و نقش بسزایی شبکه تعاونی‌های روستایی افزود: اگر کشاورز یا تولیدکننده بخواهد به ‌تنهایی در بخش تهیه نهاده‌ها و تولیدات خود وارد عرصه بازاریابی شده و محصولات خود را روانه بازار کند به طور قطع درآمدش به دلیل افزایش هزینه‌ها، کاهش خواهد یافت درصورتی‌که شرکت‌های تعاونی می‌توانند بازارهای مناسب و مطمئن‌تری برای فروش کالاها پیدا کنند.

 

مصدقی همچنین از تامین وتوزیع انواع بذر اصلاح شده،کودها و سموم شیمیایی، مواد سوختی مورد نیاز کشاورزان در روستاهای استان البرز خبرداد و گفت: اوایل امسال نیز بیش از ۴۵ تن انواع بذور اصلاح شده نظیر گندم و جو در استان تامین شد.

وی گفت: امسال نیز یک هزارو ۱۶۸ تن انواع کود شیمیایی، ریز مغذی، آلی و زیستی و بیش از یک هزارو ۳۳۵ لیتر انواع سموم شیمیایی تامین و توزیع شده است.

مصدقی اضافه کرد: طی این مدت بیش از یک میلیون و ۱۰۰ لیتر مواد سوختی شامل گاز، بنزین و نفت سفید، گاز طبیعی، گازوئیل در اختیار بهره برداران استان قرار گرفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.