سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۲۲ درصدی جوجه ریزی در چهارمحال و بختیاری

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال جوجه ریزی در استان به میزان ۲۲ درصد افزایش یافت.

عباس میراحمدی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۶ میلیون و ۹۷۳ هزار قطعه جوجه‌ریزی از سوی ۲۱۴ واحد مرغداری در چهارمحال و بختیاری انجام شده است که این میزان جوجه‌ریزی نسبت به مدت مشابه پارسال که پنج میلیون و ۴۵۲ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده بود حدود ۲۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: با همکاری اتحادیه مرغداران چهارمحال و بختیاری روند جوجه‌ریزی در استان خوب پیش می‌رود و پیش‌بینی می‌شود تا ۲ ماه آینده هیچ کسری گوشت مرغی در استان وجود نداشته باشد.

میراحمدی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده افزون بر تامین نیاز مرغ استان، برنامه‌ریزی برای صادرات مرغ نیز در حال انجام است.


بیشتر بخوانید

 


وی بیان داشت: اگر زیرساخت لازم برای صادرات مرغ فراهم شود این استان افزون بر تامین نیاز داخل امکان صادرات را نیز دارد.

میراحمدی با اشاره به برداشته شدن محدودیت صدور پروانه تاسیس مرغداری‌ها طی ۲ سال گذشته، تصریح کرد: در این زمینه، مجوز‌های لازم مرغداری‌های با ظرفیت ۲۰ هزار قطعه به بالا از طریق سازمان نظام مهندسی کشاورزی صادر و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

وی با اشاره به پیگیری اجرای ۲ واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت هر کدام ۱۰۰ هزار قطعه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در زمان حاضر، عملیات اجرایی یکی از این واحد‌ها آغاز شده و استعلام‌های لازم برای دومین واحد نیز در دست اجرا است.

میراحمدی در خصوص روند اجرایی نخستین زنجیره تولید مرغ گوشتی در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نخستین زنجیره تولید مرغ گوشتی شامل واحد‌های تولیدی، کشتارگاه، کارخانه تولید خوراک، بسته‌بندی و عرضه به زودی در این استان فعال می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.