سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تانکر‌های سیار به اتراقگاه‌های عشایری سیستان وبلوچستان آبرسانی می‌کنند

مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به گرمای شدید فصل و نیاز و مصرف مضاعف عشایر به آب، آبرسانی سیار از طریق ۲۳ دستگاه تانکر آبرسان به سه هزار و ۲۰۰ خانوار عشایر به طور شبانه روزی در حال انجام است.

 شیرزاد کمالی  در بازدید از مناطق عشایری سیستان و بلوچستان گفت: توزیع تانکر‌های کشنده چهار چرخ، تانکر‌های ثابت هزار و پنج هزار لیتری، تجهیز چاه‌های مالداری با پنل‌های خورشیدی، حفر و تجهیز چاه مالداری و شرب و احداث حوض انبار‌های مسیر کوچ از اقداماتی است که در راستای تامین آب شرب عشایر استان در دستور کار قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: صعب العبور بودن راه‌های عشایری و دوری مناطق یکی از دلایل فرسودگی ناوگان آبرساتی و نیاز به تانکر‌های آبرسان بیشتر برای توزیع آب است که در همین راستا بزودی ۴دستگاه تانکر آبرسان نیز به این طرح اضافه خواهد شد.

مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به مشکلات عشایر از دستگاه‌های اجرایی در خصوص اجرای پروژه‌های خدماتی و عمرانی در مناطق عشایری تقاضای همکاری داریم.

وی بیان کرد: عشایر سیستان و بلوچستان با جمعیتی بیش‌از ۱۰۲ هزار نفر دارای ۹۰۰ هزار راس دام هستند که ۲۵ درصد تولیدات دامی این استان را تامین می‌کنند.

سیستان و بلوچستان با ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۴ نفر جمعیت و ۱۸۸ هزار و ۲۲۲ کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می‌شود که بر اساس آمار‌های موجود افزون بر ۵۱ درصد جمعیت استان در روستا‌ها و بقیه در شهر‌ها سکونت دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.