سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش وزیر خارجه روسیه به بازداشت مالک تلگرام

سرگئی لاوروف گفت که روابط مسکو و پاریس به دلیل بازداشت مالک تلگرام در پایین‌ترین سطح قرار گرفته است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به دستگیری «پاول دوروف» بنیان‌گذار تلگرام در کشور فرانسه واکنش نشان داد و گفت: این اقدام روابط مسکو و پاریس را در پایین‌ترین سطح خود قرار داده است. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز امروز (سه‌شنبه) به خبرنگاران گفت که روسیه آماده است با توجه به تابعیت دوروف، تمام کمک‌های لازم را ارائه کند؛ اما از آن جایی که او تابعیت فرانسوی نیز دارد، شرایط تا حدی پیچیده شده است. 

گفتنی است, دوروف که اصالتا روسی و دارای تابعیت فرانسوی است، شامگاه شنبه در فرودگاه لوبورژه پاریس بازداشت شد و روز بعد، بازداشت موقت وی به مدت ۹۶ ساعت تمدید شد که قرار بود فردا (روز چهارشنبه) به پایان برسد، اما مدعی العموم بازداشت دوروف را ۴۸ ساعت دیگر تمدید کرد. دفتر دادستانی پاریس می‌گوید که مالک تلگرام به عنوان بخشی از تحقیقات جاری در مورد جرایم مربوط به نقض حقوق کودکان، قاچاق مواد مخدر و کلاهبرداری در این پلتفرم دستگیر شده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه دراین خصوص گفت که این دستگیری نشانه آن است که چگونه «دیکتاتوری‌های لیبرال» تعهدات خود را در قبال حقوق بشر «در صورت صلاحدیدشان» زیر پا می‌گذارند.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.