سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست کنگو از ژاپن برای دریافت واکسن آبله میمون

کنگو از دولت ژاپن خواست که به این کشور ۲ میلیون دوز واکسن آبله میمون اهداء کند.

آبله میمون اکنون در آفریقای مرکزی گسترش یافته و کشور جمهوری دموکراتیک کنگو مرکز همه‌گیری این بیماری شناخته شده است. با این وجود، فقر کشور‌های این حوزه و نبود دولت مرکزی قدرتمند باعث شده است نهاد‌های بین‌المللی همانند سازمان جهانی بهداشت از کشور‌های ثروتمند بخواهند که به آفریقا برای مقابله با این بیماری کمک کنند.  

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت جمهوری دموکراتیک کنگو امروز (سه‌شنبه) به طور رسمی از دولت ژاپن خواست به این کشور ۲ میلیون دوز واکسن آبله میمون اهداء کند.  

توکیو هفته گذشته درخواست کنگو از این کشور برای دریافت واکسن آبله میمون را تایید کرده بود، اما میزان درخواست را مشخص نکرده بود.  

مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های عفونی آفریقا در این باره گفت: اکنون گفت‌وگو‌ها میان کنگو و ژاپن شاهد پیشرفت‌هایی بوده است و دولت کنگو اعلام کرده که این واکسن‌ها را برای ایمنی بخشی به کودکان نیاز دارد.  

گفتنی است؛ تاکنون ۱۳ کشور آفریقایی در سال جاری میلادی از شناسایی ۲۲ هزار و ۸۰۰ مورد ابتلا به آبله میمون خبر داده‌اند که از این میان ۶۲۲ تن جان خود را از دست داده‌اند.  

بیماری آبله میمون علائمی همچون آنفلوآنزا داشته و می‌تواند کشنده باشد. با این حال، خطر ابتلای این بیماری از طریق هوا بسیار کمتر از بیماری کووید ۱۹ است.  

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: آبله میمون ، آفریقا ، کنگو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.