سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبعات قانونی به کارگیری مشمولان غایب

معاون وظیفه عمومی استان یزد گفت: مجازات بکارگیری مشمولان غایب برای بار اول هزینه سالانه یک سرباز و برای بار دوم و بیشتر هزینه سالانه سه سرباز است.

سرهنگ محمد تقی منصوری معاون وظیفه عمومی استان یزد درباره تبعات قانونی به کارگیری مشمولان غایب گفت: برابر ماده ۶۳ قانون خدمت وظیفه عمومی؛ استخدام کننده یا استخدام کنندگان مشمولان غایب در وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی و وابسته به دولت و نهاد‌ها برای هریک از افراد اول و دوم به کسر نصف حقوق از ۶ ماه الی یک سال و در صورت تکرار ۳ مورد یا بیشتر به انفصال دائم از خدمت توسط دادگاه صالحه محکوم خواهند شد.

وی ادامه داد: برابر ماده ۶۳ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی کسانی که به نحوی مشمولان غایب را در موسسات دولتی و غیر دولتی از قبیل کارخانه ها، شرکت ها، آموزشگاه ها، کارگاه ها، بنگاه‌ها، مغازه‌ها و تعمیرگاه‌ها به کارگیری کنند؛ توسط نیروی انتظامی، وزارتخانه‌های  تعاون، کار و رفاه اجتماعی و  صنعت، معدن و تجارت شناسایی و به محاکم صالحه قضائی معرفی می‌شوند. 

سرهنگ منصوری افزود: مجازات این گونه افراد برای بار اول هزینه سالانه یک سرباز و برای بار دوم و بیشتر هزینه سالانه ۳ سرباز است که کارآفرینان در استخدام نیروی مورد نیاز بایستی به این موارد مهم توجه داشته و از به کارگیری مشمولان غایب خودداری کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.