سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیروی انسانی و مدیریت کارآمد ۲ عامل اصلی موفقیت سازمان‌ها است

مدیرکل دفتر بازرسی شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: نیروی انسانی مناسب و مدیریت کارآمد از فاکتورهای مهمی است که می‌تواند آینده روشن و موفق یک مجموعه را رقم بزند.

محمد امجد  در نشست با معاونان و مدیران شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: یک مجموعه هرگاه از علم و تخصص فاصله گرفته آسیب آن را نیز خورد، پس این ۲ در موفقیت آن سیستم نقش بسزایی دارد و خوشبختانه شرکت آب و فاضلاب این استان در مسائل علمی و کارشناسی موفق و ثابت قدم بوده است.

وی بیان کرد: مدیران مجموعه آب و فاضلاب باید صلابت، کرامت، صمیمیت در گفتار و رفتار و صداقت داشته باشند چرا که این چهار اصل از مهمترین اصول کار در شرکت آب و فاضلاب به شمار می روند و باید به آنها پایبند بود و در کنار آنها نباید از مسوولیت پذیری غافل شد چرا که شکوفایی استعدادها در هر مجموعه نیز یکی از نتایج مسوولیت پذیری است.

مدیرکل دفتر بازرسی شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه در مسیر رشد و موفقیت نباید توقف کرد، ادامه داد: در این مسیر برای هر مجموعه کاری تهدیدهایی وجود دارد که باید آن ها را شناسایی و به فرصت تبدیل کرد و اگر اینگونه نشود آن تهدید به معضل مبدل می شود از طرفی علاوه بر تهدید، همیشه برعملکرد دستگاه ها منتقدانی چه به حق و چه به ناحق وجود دارد؛ بنابراین باید اقدامات دولت تبیین و به درستی شفاف‌سازی شود.

وی گفت: یکی از مشکلاتی که می تواند مجموعه موفق را از ادامه مسیرش باز دارد به وجود آمدن فساد در آن سیستم است؛ بنابراین مدیران در کنار تکریم باید به مبارزه با فساد در مجموعه کاری خود توجه داشته باشند تا مجموعه تحت کنترل آنان با مشکل رو به رو نشود.

امجد اظهار کرد: برگزاری جلسات صیانت یکی از راهکارهایی است که می تواند برای مقابله با فساد در مجموعه اداری تاثیر بسیازی ایفا کند، باید این نشست‌ها را جدی گرفت از طرفی ممکن است در یک سیستم برخی اختلاف سازی و برخی اقدام به تشدید آن اختلافات کنند و مدیر آن مجموعه باید بسیار هوشمندانه مراقب این اختلافات بوده و از تشدید آنها پیشگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: در هر صورت وجود نیروی انسانی مناسب و کار آزموده یکی از فاکتورهای مهمی است که می تواند آینده روشن و موفق یک مجموعه را رقم بزند و معاونت‌های هر بخش با توجه به تعداد افرادی که زیر نظر آنان مشغول به کار هستند نقش مهمی در آموزش، تربیت و پرورش یک نیروی انسانی مناسب ایفا می کنند که نباید از این نقش خود غافل شوند.

برچسب ها: آبفا ، وزارت نیرو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.