سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرداری مشهد ۵۰ مرکز اسکان برای زائران دهه پایانی صفر آماده کرد

رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: ۵۰ مرکز اسکان موقت با ظرفیت ۶۳ هزار نفر شب اقامت برای زائران بارگاه رضوی در ایام دهه پایانی صفر پیش‌بینی شده است.

جاوید کیانی رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: ستاد دهه پایانی صفر از هفتم شهریور (روز چهارشنبه) با حضور تمام معاونت‌ها و نیرو‌های خدمت‌رسان با برگزاری مراسم «اذن خدمت» کار خود را برای این ایام آغاز خواهد کرد.

او افزود: ستاد دهه پایانی صفر با برپایی ۶ کمیته شامل کمیته‌های تکریم و استقبال از زائران، حمل و نقل شهری، اطلاع رسانی، خدمات شهری برای موارد اجرایی و ۲ کمیته بازرسی و نظارت و حراست برای ارزیابی فعالیت‌ها در شهرداری مشهد تشکیل شده است.

رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: ایستگاه‌های استقبال از زائر در مبادی وروردی شهر در مسیر‌های نیشابور، کلات، سرخس، قوچان، طرقبه و شاندیر مستقر شده است و ۳۰۰ ایستگاه صلواتی نیز در مسیر‌های منتهی به حرم‌مطهر با همکاری تشکل‌ها برپا خواهد شد.

کیانی بیان کرد: ۱۵ ایستگاه راهنمای زائر نیز در داخل شهر و مبادی اطراف حرم رضوی فعال است.

او تصریح کرد: تقویت ناوگان اتوبوسرانی و کاهش سرفاصله زمانی قطارشهری از دیگر تمهیدات برای این ایام است و در سه روز پایانی صفر این ناوگان به صورت رایگان خدمت‌رسانی خواهند کرد.

رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تاکید کرد: رفت و روب معابر شهری توسط پنج هزار و ۸۰۰ پاکبان در سه شیفت کاری و شست‌وشوی مسیر‌ها با اولویت ورودی‌های حرم‌مطهر از دیگر اقدامات در این ایام است.

کیانی اظهار کرد: راه اندازی چشمه‌های بهداشتی و حمام‌های سیار با محوریت منطقه ثامن، استقرار ۳۱ دستگاه پسماند در مبادی و اطراف حرم، جانمایی وضوخانه و آماده‌باش آتش نشانی با استقرار ۱۵۰ نیروی عملیاتی در هسته مرکزی شهر از دیگر تمهیدات است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.