سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایران رتبه برتر منطقه در اهدای خون شد

مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور گفت: تا پایان امسال تولید پلاسما به ۳۵۰ هزار لیتر خواهد رسید.

مصطفی جمالی مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور در نشست خبری گفت: یک پزشک سازمان انتقال خون با معاینه افراد اهدا کننده جان خیلی از مردم را نجات خواهد داد. کارمندان انتقال خون سربازان گمنام سلامت خواهند بود.

وی بیان کرد: سازمان انتقال خون تجلی وفاق ملی در ایران محسوب می شود. امسال پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان انتقال خون ایران است.بر اساس سند ۲۰ ساله تا سال ۱۴۰۴ ابران بابد کشور منطقه از نظر انتقال خون باشد که الان قبل از سال ۱۴۰۴ ایران، کشور برتر منطقه از نظر اهدای خون شده است.

جمالی تاکید کرد: در دو سال اخیر تمام نیاز بیمارستان ها به خون و فرآوذده های خونی تامین شده است.میانگین ذخایر خونی در کشور به بالای هشت روز رسیده است و در چهار ماه اول امسال میزان رشد اهدای خون حدود ۹ درصد رشد داشته است.

مدیر عامل سازمان انتقال خون افزود: امسال میزان کیسه های فیلتر دار خون در کشور به بالای ۷۰ درصد رسیده و تا سال ۱۴۰۴ تعداد این کیسه های فیلتر دار به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

وی افزود: بودجه لازم برای توسعه بانک HAL تامین خواهد شد. در این مدت ساگه سال سعی کرده عدالت در امر اهدای خون و حتی انجام آزمایش های مربوطه به خوبی در سراسر کشور انجام می شود.

وی افزود: در سالیان گذشته ۲۶۹ هزار لیتر پلاسما در کشور تولید و تا پایان امسال این میزان به ۳۵۰ هزار لیتر پلاسمای تولیدی خواهد رسید.

در خصوص تغذیه اهدا کنندگان پژوهش های خوبی برای تامین تغذیه بهتر انجام شده است.

وی بیان کرد: یک اهدا کننده تا ۶۵ سالگی، سالی ۴ بار می تواند اقدام به اهدای خون کرده و جان صد ها نفر را نجات خواهد داد.

جمالی افزود: امسال بیشترین بودجه سازمان انتقال خون بوده که با تمام ابن حرف ها، بودجه امسال ۱۲۰۰ میلیارد تومان بوده که ۹۰۰ میلیارد تومان درآمد خود سازمان بوده است. تولید دارو‌های مشتق از پلاسما هم ارزآوری‌های خوبی را برای کشور به همراه خواهد داشت. شرکت‌هایی قرار بود به ازای تحویل پلاسما، پالایشگاه تولید پلاسما را راه اندازی کنند که این امر محقق نشده است.

وی ادامه داد: نرم افزار سازمان انتقال خون را به بیمارستان‌ها متصل خواهدشد تا فرایند توزیع خون رصد شود. 

وی عنوان کرد: ۷۰ درصد از تجهیزات در شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شود و ما از این شرکت‌ها برای تولید تجهیزات سازمان انتقال خون حمایت می‌کنیم، در این راستا تغذیه اهداکنندگان با شرکت‌های دانش بنیان مذاکره کردیم تا آبمیوه‌ای مناسب افراد اهدا کننده تولید کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.