سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قطع برق، مراکز درمانی یزد را به دردسر انداخت

قطع برق برخی از مراکز درمانی پر ازدحام با پذیرش بالای بیمار در یزد موجب دلخوری بیماران و همچنین مسئولان این مراکز درمانی شده است.

طع های مکرر برق در شهر یزد چند هفته ای است آغاز شده و هر چند در ابتدا به صورت ناگهانی و غافلگیرانه بود اما گله مندی شهروندان باعث شد تا کم کم جدول قطع خاموشی ها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی جا خوش کند و شهروندان تکلیف ساعت برق منزل و محل کار خود را بدانند.

اخیرا تماس هایی از برخی مراکز درمانی پر ازدحام و شلوغ داشتیم که از قطع ناگهانی برق در اوج ساعات پذیرش بیمار خود گله داشتند؛ گله آنها بیشتر از این بود که انتخاب ساعت قطع برق این مرکز درمانی مناسب نبوده و قطع برق در ساعات اوج حضور بیماران انجام میشود.

با توجه به اینکه حدود نیمی از بیماران مراجعه کننده، غیربومی و از خارج استان هستند قطع ناگهانی برق منجر به عقب افتادن خدمات درمانی این افراد میشود و اضافه کنید گرمای شدید یزد سوزان بعلت قطع برق وسایل سرمایشی که موجب کلافه شدن مراجعه کنندگان می شود.

رییس بخش ام آر آی کلینیک بزرگ دولتی خاتم‌الانبیاء یزد گفت: عصر دیروز /دوشنبه/ و در ساعات اوج پذیرش بیمار، برق این مرکز قطع و موجب سرگردانی بیماران شد.

دکتر "سعید سجودی" افزود: با قطع برق، مشکلی نداریم؛ مشکل ما انتخاب ساعت قطع آن است؛ ساعت ۱۸ عصر برق این مرکز قطع شد و این ساعت دقیقا نقطه اوج پذیرش و ازدحام بیماران در مرکز ام آر آی هست که در جوار مرکز بزرگ درمانی خاتم الانبیاء واقع شده است.

به گفته وی به لحاظ فنی، امکان نصب ژنراتور در مراکز ام آر آی نیست و یو پی اس هم جوابگو نمی باشد و لذا قطع ناگهانی برق در ساعات اوج کار این مرکز، علاوه بر سرگردانی بیماران موجب ضرر مالی هنگفت به دستگاههای این مرکز میشود.

وی ادامه داد: برخی از بیماران، فردای روزی که نوبت ام آر آی داشتند باید عمل جراحی انجام می دادند و لذا بعلت قطع برق و عدم انجام آن، عمل جراحی آنها به تعویق افتاد.

مرکز ام آر آی خاتم الانبیاء یزد روزانه ۲۰۰ بیمار را با تعرفه دولتی پذیرش می کند.

یکی از مدیران کلینیک دولتی بقایی‌پور یزد هم به ایرنا گفت: قطع ناگهانی ۲ مورد برق در ساعات ۱۷ تا ۱۸ موجب سرگردانی بیماران این مرکز درمانی شد.

دکتر محمد صادق ابوالحسنی به ایرنا گفت: قطع برق در این مرکز درمانی که در ساعات اوج پذیرش بوده موجب ناخرسندی و گله مندی بیماران می شود که امید داریم دیگر شاهد این اتفاق نباشیم.

به گفته وی حتی فعالیت بخش های دندانپزشکی و لیزرتراپی نیز با قطع برق دچار وقفه میشود که گاهی آسیب هایی هم به بیمار وارد می کند.

وی نداشتنن ژنراتور برق در این مرکز درمانی را ناشی از گرانی این دستگاه و مشکلات مالی ذکر کرد.

با برخی از مراجعه کنندگان به این مراکز درمانی نیز به گفت و گو نشستیم که حرف مشترک همه آنها سرگردانی و معطل شدن در این مراکز بعلت قطع برق با توجه به شدت گرمای هوا بود.

برخی از بیمارانی که از دیگر استانها راهی یزد شده بود گله بیشتری داشتند و مدعی بودند اگر مجبور شوند یک شب دیگر در یزد ماندگار شوند باید هزینه مضاعفی را متحمل شوند.

برخی از آنها هم گرمای طاقت فرسای یزد را یادآور شدند که در محیط های بسته مراکز درمانی با قطع شدن وسایل سرمایشی، قابل تحمل نیست.

خاموشی ها چند هفته ای است که میهمان خانه های مردم یزد شده و مسوولان این حوزه هم عبور میزان مصرف از میزان تولید را دلیل این امر اعلام کردند.

برچسب ها: قطع برق ، شرکت برق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.