سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در موکب زینبیه کربلا چه گذشت؟

معاون امور اجتماعی شهرداری منطقه ۸ اقدامات انجام شده در موکب زینبیه کربلا را تشریح کرد.

میلاد علی‌نیا معاون امور اجتماعی شهرداری منطقه ۸ تهران ضمن گزارشی از فعالیت شصت روزه جهت برپایی و میزبانی از زائران ابا اعبدالله حسین (ع) گفت: از هفتم مرداد ماه ۱۴۰۳ برنامه ریزی‌ها عملیاتی شد و بعد از نشستی با هدف هماهنگی‌های مقدماتی با سرکنسولی شهر کربلا در کشور عراق و ارسال گزارش سفر به ستاد اربعین شهرداری تهران؛ یک گروه تاسیساتی برای اورهال‌کردن ۶۰ سرویس بهداشتی اعزام و همچنین با تلاش خدمت‌گزاران، مشکل منهول فاضلاب بوستان متنزه الحسین رفع شد.

وی از نصب و برپایی ۷۰ چادر توسط خادمین اعزامی منطقه۸ در بوستان پنج هزار متری متنزه الحسین برای مواکب شهر‌های شهریار، رودهن و فردیس خبر داد و ادامه داد: اربعین امسال نیز همانند دوسال گذشته در موکب زینبیه میزبان و پذیرای بانوان در بخش‌های متنوع بودیم و خدمات پزشکی سنتی، مشاوره‌های سلامت و خدمات فرهنگی و... ارائه شد و همچنین سعی کردیم در بخش حسینه کودک، با استفاده از ابزار دیجیتال به شکل متفاوت‌تری میزبان زائران و مهمانان ابا عبدالله‌الحسین (ع) باشیم.

اسکان روزانه یک هزار و ۵۰۰ مادر و کودک در موکب زینبیه 

جانشین قرارگاه زینبیه و معاون امور اجتماعی شهرداری منطقه ۸ گفت: برای سومین سال متوالی موکب زینبیه در بوستان متنزه الحسین شهر کربلا به مدت ۱۰روز، با ظرفیت پذیرش روزانه یک هزار و ۵۰۰ مادر و کودک، میزبان زائرین اربعین بود.

علی نیا با اعلام میزبانی از یک هزار و ۵۰۰ بانو زائر گفت: امسال تجهیزات رفاهی، سرمایشی و خنک‌کننده بیشتری برای رفاه زائران پیش‌بینی شد و تعداد ۱۲ چادر به اسکان بانوان و ۶ چادر برای خدمت رسانی اختصاص یافت.

جانشین قرارگاه زینبیه با اشاره به پذیرش بانوان و کودکان از روز ۲۵ مرداد تا پایان روز اربعین گفت: با توجه خاصه امام حسین (ع) به مدت ۱۰ روز میزبان و خدمت‌گزار زائران سیدالشهدا (ع) در موکب ویژه بانوان شهرداری تهران واقع بوستان متنزه الحسین شهر کربلا، عمود ۱۴۰۳ بویم.

 فضاسازی محیطی و اعلام همبستگی با کودکان فلسطینی در عمود ۱۴۰۳/ میزبانی از یک هزار کودک و نوجوان 

میلاد علی‌نیا جانشین قرارگاه زینبیه در راستای تحقق پویش لشکر حسین، لشکر قدس فعالیت‌های فرهنگی حسینیه کودک در این موضوع را تشریح کرد و با تاکید بر لزوم تحقق و نهادینه کردن شعار محوری اربعین گفت: امسال با هدف همبستگی با مردم و کوکان مظلوم فلسطینی قالب‌های متنوع تصویری نمایش فیلم، سرود، ویدئوکلیپ، فتوکلیپ و... در قسمت دیجیتال این حسینیه برای کودکان به نمایش درآمد و بسته‌های فرهنگی شامل چفیه‌های فلسطینی و محصولات فرهنگی بعد از روایت‌گری مظلومیت مردم فلسطین با روش قصه‌گویی، به کودکان اهدا شد.

وی همچنین از فضاسازی محیطی این حسینیه و اهتزار پرچم فلسطین در بوستان متنزه‌الحسین خبر داد و افزود: در سومین سال برپایی موکب زینبیه برگزاری سفره حضرت رقیه (س) در حسینیه این موکب از برنامه‌های شاخص و مشارکتی برای کودکان بود که در کنار دیگر فعالیت‌ها انجام گرفت.

علی‌نیا از خدمت رسانی و میزبانی از حدود هزار کودک طی ۱۰ روز در دو نوبت صبح و عصر خبر داد و تصریح کرد: در حسینیه کودک از ساعت ۱۰ صبح تا اذان ظهر و در نوبت دوم از ساعت ۱۶ تا ۲۲ شب با ارائه برنامه‌های مختلف میزبان این گروه سنی کودک و نوجوان، کارگاه قصه‌گویی و داستان‌نویسی، نقاشی، اوریگامی، بازی‌های هوشی و خلاقیتی، فوتبال دستی و... برگزار شد. 

 خدمت رسانی به بانوان در مسیر جاماندگان اربعین 

وی در پایان با اشاره به دیگر فعالیت‌های منطقه۸ در برنامه‌های آیینی محرم‌شهر و جاماندگان اربعین معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در راستای تحقق پویش "لشکرحسین، لشکر قدس" گفت: همزمان با آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین در تهران، خدمت رسانی به بانوان با ایجاد فضایی برای استراحت کودکان و خانواده‌های دارای نوزاد در موکب مادر و کودک توسط شهرداری منطقه۸ و حوزه مقاومت ۱۹۸ انسیه، در خیابان فداییان اسلام برپا شد و در این برنامه نیز با اجرای مسابقات نقاشی، قصه خوانی، ساخت کاردستی، توزیع سربند و پرچم و اهدای چفیه میزبان دلدادگان و راهپیمایان مسیر بودیم.

برچسب ها: موکب ، کربلا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.