سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الازهر اظهارات بن گویر درباره مسجد الاقصی را محکوم کرد

الازهر از دولت‌های جهان اسلام خواست در قبال اظهارات افراطی وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در خصوص مسجد الاقصی مواضعی جدی اتخاذ کنند.

الازهر در بیانیه‌ای رسمی اظهارات افراطی و تحریک آمیز «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در خصوص حمایت وی از تأسیس یک کنیسه یهودی در مسجد الاقصی را محکوم کرد و این اظهارات را «افراط گرایی» دانست.

ایتامار بن گویر دوشنبه اعلام کرد سیاست وی اجازه دادن به یهودیان برای ادای آداب دینی در مسجد الاقصی است و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم قبل از تشکیل دولت از این مساله آگاه بوده است.

ایتامار بن گویر همچنین در اظهاراتی جنجالی گفت: «در مسجد الاقصی کنیسه‌ای را خواهم ساخت.»

این اظهارات بن گویر واکنش «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به همراه داشت.

نتانیاهو در این باره گفت: هیچ تغییری در وضعیت حقوقی و قانونی موجود در مسجد الاقصی صورت نخواهد گرفت.

در بیانیه الازهر تاکید شده است: این اظهارات تحریک‌آمیز تنها توسط یک ذهنیت افراطی صادر می‌شود که به ادیان، مقدسات دیگران و قوانین و منشور‌های بین‌المللی احترام نمی‌گذارد و فقط قانون جنگل، وحشی‌گری و جنایت را می‌داند.

الازهر تأکید کرد: مسجد مبارک الاقصی با صحن‌ها و تمام محوطه‌های آن کاملا اسلامی و یک حق تاریخی برای مسلمانان بوده و هست و خواهد بود. با وجود برنامه‌های جنایتکارانه اسرائیل برای یهودی‌سازی نشانه‌های تاریخی مسجدالاقصی و شهر قدس، این مسجد همچنان اسلامی باقی خواهد ماند.

الازهر در پایان از دولت‌های جهان اسلامی خواست در قبال این اظهارات غیرمسئولانه و مکرر بن گویر و دیگر شخصیت‌های تندرو که به مسجد الاقصی یورش می‌برند و به خشونت و تروریسم علیه فلسطینی‌های بی‌گناه دامن می‌زنند، مواضع جدی اتخاذ کنند و به این اظهارات جنایتکارانه و اقدامات تروریستی مقامات این رژیم اشغالگر افراطی پایان دهد.

«آمی الون» رئیس سابق شاباک اسرائیل نیز اعلام کرد که ایتامار بن گویر از تروریسم یهودی حمایت می‌کند و هدف او از یورش به مسجد الاقصی، شعله ور کردن منطقه است.

گروه‌های مقاومت فلسطین نیز این اظهارات بن گویر را محکوم کردند و آن را امری خطرناک دانستند و از تمام مردم فلسطین و امت عربی و اسلامی خواستند با آن مقابله کنند.

بن گویر بار‌ها با همراهی شهرک نشینان افراطی به مسجد الاقصی یورش برده و به هتک حرمت این مکان مقدس پرداخته است. این اقدام او اعتراض‌های شدید داخلی و خارجی را به همراه داشته است و مقامات رژیم صهیونیستی وی را خطری برای امنیت رژیم اشغالگر می‌دانند.

منبع: ایسنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.