سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیست و پنجمین کنگره و جشنواره بین‌المللی رویان برگزار می‌شود

بیست و پنجمین کنگره و جشنواره بین‌المللی رویان و مراسم تقدیر از برندگان ششمین دوره جایزه دکتر کاظمی هفتم تا نهم شهریورماه برگزار می‌شود.

 بیست و پنجمین کنگره و جشنواره بین‌المللی رویان (بیست و پنجمین کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل رویان؛ بیستمین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی رویان؛ و نوزدهمین سمینار پرستاری و مامایی) و ششمین دوره جایزه دکتر کاظمی به مدت سه روز از تاریخ هفتم تا نهم شهریورماه سال ۱۴۰۳ (چهارشنبه تا جمعه) با حضور دانشمندان داخلی و خارجی، اساتید، دانشجویان و علاقه‌مندان حوزه زیست پزشکی برگزار می‌شود.

سخنرانی ۳۳ دانشمند و پژوهشگر بین‌المللی

۳۳ دانشمند و پژوهشگر بین‌المللی از کشور‌های آمریکا، انگلستان، آلمان، اتریش، ایتالیا، بلژیک، ترکیه، چین، روسیه، ژاپن، سوئد، سوئیس، قطر، هند در این کنگره و جشنواره که زمینه‌ساز پژوهش‌های مشترک علمی است سخنرانی خواهند کرد.

امسال نیز همانند سال‌های گذشته، مسابقاتی ازجمله: مسابقه بهترین خواننده پوستر، بهترین شنونده، بهترین سخنرانی و بهترین ارائه چکیده مقاله به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد و در روز پایانی کنگره به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.

 برندگان ششمین دوره جایزه دکتر کاظمی

ششمین جایزه دکتر کاظمی در سال ۲۰۲۴ میلادی به‌صورت مشترک به دو محقق برجسته پروفسور توماس براون (Thomas Braun) و دکتر نیکلاس ریورون (Nicolas Rivron) اعطا می‌شود.

 پروفسور توماس براون (Thomas Braun) که یکی از محققان اصلی مؤسسه تحقیقات قلب و ریه ماکس پلانک و برنده ششمین دوره جایزه کاظمی است. تمرکز فعلی پروفسور توماس براون بر روی تحقیقات مولکولی تکوین عضلات قلب و اسکلتی، سلول‌های بنیادی و بازسازی بافت‌های انقباضی و همچنین پیری و سازگاری سیستم قلبی عروقی است. گروه تحقیقاتی این پژوهشگر برجسته از طیف گسترده‌ای از فناوری‌های پیشرفته برای پیگیری اهداف تحقیقاتی استفاده می‌کند. مؤسسه ماکس پلانک دارای یک بازوی ترجمان قوی باسابقه اثبات‌شده در درمان‌های نوآورانه است که منجر به معرفی چندین رژیم‌درمانی جدید عمدتاً در زمینه اختلالات ریوی شده است. پرفسور براون از زمان راه‌اندازی آزمایشگاه مستقل خود در سال ۱۹۹۱، دانشجویان زیادی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و فوق دکترا آموزش داده است. او همچنین به‌عنوان سخنران در مدرسه بین‌المللی پژوهشی ماکس پلانک برای تحقیقات قلب و ریه که به‌طور مشترک توسط مؤسسه ماکس پلانک و دانشگاه‌های گیسن و فرانکفورت میزبانی می‌شود فعالیت می‌کند.

پروفسور براون در طول مسیر علمی خود بیش از ۲۰۰ مقاله در مجلات معتبر بین‌المللی تألیف کرده است، چندین طرح تحقیقاتی بزرگ را مدیریت کرده است؛ تحقیقات پیشگام پروفسور توماس براون در مورد مکانیسم‌های مولکولی پرتوانی، اساس دانش روز در مورد سلول‌های بنیادی و کاربرد بالقوه آنها را ایجاد کرده است و ما را بر آن داشت تا وبی را به‌عنوان یکی از برندگان «کاظمی پرایز ۲۰۲۴» معرفی کنیم.

جایزه «کاظمی پرایز» همانند انتخاب برندگان نوبل است و امروز این جایزه، «نوبل زیست پزشکی منطقه» محسوب می‌شود. در سال جاری و بر اساس نظر هیأت داوران، جایزه کاظمی به دو نفر دانشمند برجسته حوزه زیست پزشکی که پیشرفت قابل‌توجهی در زمینه علوم زیستی داشته است، در جهت تکریم از تلاش‌های بی‌وقفه دانشمندی است که زندگی خود را وقف ایجاد تحول و پیشرفت در کیفیت زندگی انسان و کاستن از درد‌ها کرده است. به همین خاطر، جایزه به کسی اعطا می‌شود که در همین جهت گام برداشته و به موفقیت‌هایی نیز نائل شده است. این جایزه شامل اهدای مدال کاظمی پرایز (Kazemi Prize) و اهدای مبلغ ۱۰ هزار دلار به هریک از برندگان می‌شود.

برنده بعدی «کاظمی پرایز ۲۰۲۴»، دانشمند جوان و برجسته، دکتر نیکلاس ریورون (Nicolas Rivron) مدیر آزمایشگاه تحقیقات جنین در مؤسسه بیوتکنولوژی مولکولی، آکادمی علوم کشور اتریش است.

آزمایشگاه نیکولاس ریورون که یکی از بهترین آزمایشگاه‌های تحقیقاتی دنیا در این زمینه است؛ از تکنیک‌های مهندسی ژنتیک سلول‌های بنیادی، رونویسی تک‌سلولی، طیف‌سنجی جرمی، تصویربرداری باکیفیت بالا و محتوای بالا، تولید پروتئین نوترکیب در مرکز زیستی وین پشتیبانی می‌شود. چشم‌انداز دکتر ریورون درک اصولی است که سلول‌ها را در مکان و زمان برای شکل دادن به جنین اولیه پستانداران هماهنگ می‌کند و مأموریت او باز کردن جعبه سیاه تکوین اولیه است.

دکتر نیکلاس ریورون چندین مقاله در نشریات معتبر مانند Nature، Developmental Cell و Stem Cell Reports منتشر کرده است. او سخنران مدعو چندین کنگره معتبر ازجمله ISSCR بوده است و چندین جایزه دریافت کرده است. همچنین اختراعات متعددی را به ثبت رسانده است. وی یکی از بنیان‌گذاران شرکت بیوتکنولوژی dawn-bio است که از بلاستوئید‌ها جهت پزشکی تولید مثل انسان استفاده می‌کند.

کار پیشگام او در تکوین بلاستوئید‌های انسانی، پیشرفتی بود که در مجله Nature منتشر شد و راه را برای بهبود میزان موفقیت لقاح آزمایشگاهی و پیشگیری از بارداری غیر هورمونی هموار کرد. دکتر ریورون پیشگام تحقیقی بوده که آینده جنین‌های آزمایشگاهی را شکل خواهد داد، لذا بر آن شدیم که دومین برنده «کاظمی پرایز ۲۰۲۴» را نیکولاس ریورون معرفی کنیم.

گفتنی است دو کنگره بین‌المللی پزشکی تولید مثل و فناوری سلول‌های بنیادی به زبان انگلیسی و سمینار پرستاری و مامایی به زبان فارسی خواهد بود.
در مراسم افتتاحیه این کنگره با حضور دکتر حسین افشین، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور، دکتر محمدرضا مخبر دزفولی رییس فرهنگستان علوم و دکترحسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی در محل مرکز همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی، تالار ابوریحان، علامه طباطبایی و خوارزمی، از برندگان جایزه دکتر کاظمی و دارندگان ۷ نفر از برترین طرح‌ها تقدیر به عمل خواهد آمد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به نشانی اینترنتی https://royan-edu-ir مراجعه کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.