سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تداوم حملات گسترده روسیه به اوکراین برای دومین روز متوالی

کی‌یف از دومین دور حملات گسترده پهپادی و موشکی روسیه برای دومین روز متوالی به مناطق مختلف اوکراین خبر داد.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش اوکراین اوایل امروز (سه‌شنبه) و یک روز پس از بزرگترین حمله هوایی مسکو، اعلام کرد که روسیه چندین موج حملات موشکی و پهپادی دیگر نیز در بخش‌های زیادی از اوکراین انجام داده است. تلفات این حمله تاکنون چهار نفر گزارش شده است.

مقامات منطقه‌ای اوکراین نیز اعلام کردند که بر اثر تخریب یک هتل در شهر «کریوی ری» در مرکز اوکراین دو نفر کشته شدند. گفته می‌شود دو نفر دیگر نیز در حملات پهپادی به شهر «زاپوریژیا» در شرق این شهر جان خود را از دست داده اند.

اداره نظامی این منطقه نیز در پیام رسان تلگرام نوشت: سامانه‌های پدافند هوایی منطقه کی‌یف در طول شب چندین بار برای دفع موشک‌ها و پهپاد‌هایی که پایتخت را هدف قرار داده بودند، مستقر شدند.

همزمان برخی شاهدان از وقوع دستکم سه انفجار در شب گذشته در کی‌یف خبر دادند.

تشدید حملات هوایی روسیه به بخش‌های مختلف اوکراین در حالی گزارش شده است که مسکو روز گذشته نیز بیش از ۲۰۰ موشک و پهپاد به بخش‌های مختلف همسایه غربی خود شلیک کرد؛ حملاتی که دستکم هفت کشته بر جای گذاشت و به زیر ساخت‌های انرژی آسیب وارد کرد.

اما چندین وبلاگ نویس نظامی روس، حملات مسکو را «اقدام تلافی جویانه» در واکنش به تهاجم غافلگیرکننده اوکراین به خاک روسیه دانستند.

کرملین نیز این حملات جدید روسیه را واکنش مسکو به حمله اوکراین به کورسک در غرب روسیه خواند. در حال حاضر بیش از سه هفته از آغاز حمله کی‌یف به کورسک می‌گذرد و اوکراین همچنان مدعی پیشروی در خاک روسیه است.

نیروی هوایی اوکراین اعلام کرده است که در حملات امروز سه‌شنبه، پرتاب چندین گروه پهپاد و برخاستن بمب‌افکن‌های استراتژیک توپولوف تو-۸۵ و جنگنده‌های مافوق صوت میگ-۳۱ را از فرودگاه‌های روسیه را ثبت کرده است.

گزارش‌ها حاکی است که منطقه کریو ری، کی‌یف و بخش‌های مرکزی و شرقی اوکراین در ساعات بامداد سه‌شنبه تحت هشدار حملات هوایی قرار داشتند.

سرهی لیساک فرماندار منطقه «دنیپروپتروفسک» که شهر کریوی ری نیز در آن واقع شده، در پیام رسان تلگرام اعلام کرد که احتمالا دو غیرنظامی دیگر هنوز در زیر آوار هتلی که تاکنون دو نفر در نتیجه حملات هوایی روسیه کشته شدند، قرار داشته باشد.

نیرو‌های اوکراینی روز سه‌شنبه ۶ اوت (۱۶ مرداد) با عبور از مرز روسیه، وارد خاک این کشور شدند و منطقه «کورسک» روسیه را هدف حمله گسترده قرار دادند. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه روز هفدهم مرداد حمله اوکراین به زیرساخت‌های غیرنظامی در کورسک را محکوم کرد و آن را «اقدام تحریک‌آمیز بزرگ» خواند.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.