سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمان اجرای سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ ابلاغ شد

فرمان اجرای سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد که بر اساس آن تمامی وزارتخانه‌ها باید نسبت به در اختیار قرار دادن کلیه امکانات و تجهیزات مورد نیاز سرشماری اقدام کنند.

 در راستای اجرای سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳، دکتر مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری اسلامی ایران، فرمان اجرای سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد.

این فرمان در اجرای ماده ۴ قانون مرکز آمار ایران و استناد به مصوبه شصت ودومین جلسه شورای عالی آمار ایران بوده و مرکز آمار ایران موظف است سرشماری عمومی کشاورزی را در آبان ماه سال ۱۴۰۳، به مرحله اجرا درآورد.

در این فرمان همچنین تمامی وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی و وابسته به دولت و شرکت‌های دولتی مکلفند بر اساس مواد (۵) و (۶) قانون مرکز آمار ایران، نسبت به در اختیار قرار دادن کلیه امکانات و تجهیزات مورد نیاز سرشماری اقدام کنند.

بر اساس این گزارش، سرشماری کشاورزی ۱۴۰۳، در آبان ماه سال جاری به مدت ۳۰ روز اجرا خواهد شد.

آخرین سرشماری کشاورزی در سال ۱۳۹۳ انجام شده است و این سرشماری، ششمین سرشماری کشاورزی کشور می‌باشد. از جمله اهداف این سرشماری، تهیه فهرست بهره‌برداران کشاورزی (تهیه چارچوب آماری مورد نیاز برای آمارگیری نمونه‌ای بین سرشماری‌ها)، تهیه اطلاعات ساختاری و پایه‌ای از بخش کشاورزی در سطوح جغرافیایی کوچک (آبادی/ شهر)، گردآوری آمار مربوط به سطح کاشت حدود ۵۰ محصول زراعی (گندم، جو، شلتوک، ذرت و...) و ۴۸ محصول باغی (از قبیل پرتقال، سیب، خرما، انگور، انار و...) و محصولات نادر و یا محصولات با اهمیت منطقه‌ای، گردآوری آمار مرتبط با فعالیت پرورش دام (تعداد، ترکیب جنس گاو، گوسفند، بز، گاومیش و شتر)، پرورش طیور، کشت گلخانه‌ای، مزارع آبزی‌پروری، پرورش زنبور عسل، پرورش کرم ابریشم و...، جمع‌آوری اطلاعات مربوط به وضعیت تاسیسات آبیاری تحت فشار و گردآوری اطلاعات مرتبط با بهره‌برداران (سن، جنس و سواد و تحصیلات)، می‌باشد.

این فرمان رئیس جمهور، در تاریخ اول شهریور ماه ۱۴۰۳، برای اجرا ابلاغ شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۲۵ ۰۶ شهريور ۱۴۰۳
وام 100 الی 800 میلیونی مسکن، چه کسانی دریافت می کنند؟ تنها فقط پولداران و سرمایه داران!
تسهیلات جدید مسکن به چه کسانی تعلق می گیرد؟ تنها فقط به پولداران و سرمایه داران!
ناشناس
۱۰:۲۲ ۰۶ شهريور ۱۴۰۳
خدای بزرگ یعنی اینقدر جهادکشارزی شهرستان ها ضعیف کار میکنه که امار سالیانه این موارد رو هم نداره .دام و گوسفند و.... رو قابل توجیه است ولی بقیه رو اگر این اداره نداره واقعا جای تاسف هستش
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۶ شهريور ۱۴۰۳
حالا واسه بعضی جاها اینجوریه