سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۱ هزار زائر افغانستانی از دوغارون به سمت مرزهای خروجی کشور جابه‌جا شدند

فرماندار تایباد گفت: ۲۱ هزار زائر افغانستانی که برای عزاداری های پایانی ماه صفر از طریق مرز بین المللی دوغارون وارد ایران شدند با ناوگان حمل و نقل کشورمان و افغانستان راهی مرزهای خروجی کشور شدند.

مهدی شیردل فرماندار تایباد گفت: در مجموع ۱۴ هزار و ۵۰۰ زائر با ناوگان حمل و نقل ایرانی و ۶ هزار و ۵۰۰ زائر با اتوبوس‌های افغانستانی از دوغارون به سمت مرز‌های مهران و چذابه راهی شدند.

او افزود: ۲۵ هزار زائر حسینی در طول ۶ روز گذشته از کشور افغانستان و از طریق گذرگاه مرزی و زمینی دوغارون تایباد وارد جمهوری اسلامی ایران شده‌اند.

فرماندار تایباد ادامه داد: این زائران از مناطق مختلف افغانستان از جمله کابل، هرات، قندهار، غور، مزارشریف، اُرُزگان، بامیان، میدان وَردَک، دایکُندی و هلمند وارد ایران شده که به زیارت حرم ائمه معصومین (ع) در کشور عراق مشرف خواهند شد.

شیردل بیان کرد: روز گذشته نیز هفت هزار و ۵۰۰ زائر وارد مرز دوغارون شدند و طبق تصمیم ستاد اربعین کشور، این روند تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

او تصریح کرد: زائران کشور همسایه در ابتدای ورود به خاک ایران، در حسینیه شهید سلیمانی مرز دوغارون مورد استقبال قرار می‌گیرند و خدمات مختلفی در حوزه‌های پذیرایی با سه وعده‌غذایی، بهداشت و درمان، حمل‌ونقل، امداد و نجات، تلفن همراه، فرهنگی و سرگرمی کودکان به آنان ارائه می‌شود.

فرماندار تایباد تاکید کرد: بر اساس اعلام وزارت امور خارجه، پیش‌بینی می‌شود تا پایان ماه صفر ۴۰ هزار فقره روادید زیارتی دوبار ورود ایران در سفارت و سرکنسولگری‌های کشورمان در کابل، هرات، قندهار، مزارشریف و جلال‌آباد برای زائران افغانستانی صادر شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.