سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عمده کمبود معلم در استان بوشهر مربوط به مقطع ابتدایی است

مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش بوشهر گفت: عمده کمبود معلم در این استان مربوط به مقطع ابتدایی است که با جذب نیرو و فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، این نیاز مرتفع خواهد شد.

حمد الله اژدری اظهار کرد: با وجود کمبود معلم، با برنامه‌ریزی انجام شده ۱۵ هزار و ۵۰۰ معلم برای سال تحصیلی جدید در کلاس‌های درس در استان بوشهر حاضر می‌شوند.

وی افزود: نرخ بالای بازنشستگی فرهنگیان در چند سال اخیر باعث کمبود نیروی انسانی در اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر شده است.

مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: کمبود معلم در این استان مربوط به انباشته شده‌ سال‌های قبل است که با برگزاری آزمون‌های استخدامی از سال گذشته این مشکل تا حد زیادی مرتفع می‌شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا یکهزار و ۱۵۰ نفر در آزمون استخدامی جدید شرکت کردند که دو بخش دبیری و آموزگاری اعلام نتیجه شده و در دوره کیفیت بخشی هم در هفته‌های آینده نتایج اعلام می‌شود .

اژدری ادامه داد: همچنین از ظرفیت نیروی انسانی همکاران شاغل که به طور غیرموظف همکاری می‌کنند، همکاران بازنشسته، نیروهای خرید خدمات و دانشجو معلمان سال آخر برای جبران این کمبود استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: در دوره فنی و حرفه‌ای هم موضوع توسعه رشته‌ای مطرح است که در سال‌های اخیر با توجه به افزایش تقاضای دانش‌آموزان در دوره فنی و حرفه‌ای، در شماری از رشته‌ها امکان کمبود معلم وجود دارد که قانون، ظرفیت‌ها را برای تامین معلم پیش‌بینی کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.