سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات ۷۶۷ میلیون دلاری از گمرکات سیستان وبلوچستان

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان با اشاره به صادرات از گمرک سیستان و بلوچستان در پنج ماه سال جاری بیش از ۷۶۷ میلیون دلار صورت گرفته، گفت: در ۵ ماه نخست ۱۴۰۳ از گمرکات استان، ۷۶۷ میلیون و ۳۱۰ هزار دلار کالا صادر شده است.

محمد علی خاشی گفت: از ابتدای امسال ۳۱۹۷ فقره پروانه صادراتی به ارزش ۱۰۵ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۲۶۸دلار و به وزن ۷۵۰ هزار و۷۸۴ تن تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۱۳ درصد و از نظر ارزش ۱ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۱درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: عمده اقلام صادرات قطعی گمرکات استان در این مدت، شامل کلینکر، سیمان، زغال سنگ حرارتی، میوه، نخود خام، گوجه فرنگی، خرما و سایر محصولات کشاورزی بوده که عمده این اقلام به کشور‌های پاکستان، چین، کویت، عراق، آذربایجان، تاجیکستان افغانستان و هند صادر شده است.

خاشی گفت: اقلام صادراتی از طریق گمرکات زاهدان، میرجاوه، میلک، چابهار و منطقه آزاد، بازارچه مرزی میلک، پیشین، گمشاد، کوهک و جالق سراوان و بازارچه ریمدان به خارج از کشور صادر شده است.

وی ضمن اشاره به عملکرد حوزه واردات قطعی اظهار کرد: در پنج ماه نخست امسال، با ثبت ۴۱۷۸ فقره پروانه وارداتی به ارزش ۹۵۳ میلون و۴۳ هزارو ۲۰۱ دلار به وزن ۶۰۶ هزارو ۸۴۶ تن نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۹۹ درصد افزایش و از نظر ارزش ۲۸ درصد افزایش و همچنین از نظر وزنی ۲۰ درصد کاهش داشته ایم.

 وی خاطرنشان کرد: ۴۰۷ هزار تن کالا به ارزش ۵۳۰ میلیون و ۵۷۰ هزار دلار از طریق گمرکات استان وارد کشور شده که به لحاظ ارزش ۱۱ درصد افزایش و از نظر وزن ۳۰ درصد کاهش داشته است.

مدیر کل گمرک زاهدان افزود: عمده اقلام وارداتی به استان شامل برنج، گندم، ذرت دامی، کنجد، دام زنده، گوشت، انبه، لوازم یدکی، پارچه، لاستیک اتومبیل سبک و سنگین و موز و برخی اقلام مجاز دیگر بوده که این اقلام بیشتر از کشور‌های پاکستان، هند، روسیه، امارات متحده عربی، چین، برزیل و افغانستان وارد شده است.

خاشی در خصوص خدمات مسافری با اشاره به انجام تشریفات گمرکی در حوزه مسافری از طریق گمرکات استان نیز گفت: در پنج ماه نخست امسال ۲۴۲ هزار و ۸۵۶ مسافر ورودی و ۱۶۵ هزار و ۴۰۵ مسافر خروجی از گمرکات استان خدمات تشریفات مسافری دریافت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل مسافرین ورودی ۴۴ درصد افزایش و مسافرین خروجی ۵۱ درصد افزایش داشته است که از سالن‌های گمرک مرز‌های میلک میرجاوه ریمدان پیشین و فرودگاه‌های زاهدان و چابهار تردد کرده اند.

وی افزود: ترانزیت خارجی در پنج ماه نخست امسال،۲۱ هزار و ۳۵۶ کامیون و تعداد ۳۹۱ واگن به وزن ۴۸۴ هزار و ۹۴۱ تن شامل برنج، نارنگی، پوست، گوگرد، کنجد، پارچه، سنگ، خشکبار، ادویه، چای و سیگار از طریق گمرکات میلک، میرجاوه و گمرک منطقه آزاد به کشور‌های پاکستان، افغانستان، آذربایجان، هند، امارات و عراق بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲۰ درصد افزایش داشته است.

گفتنی است، در سیستان وبلوچستان ۱۳ گمرک و بازارچه مرزی فعال است که شامل گمرکات زاهدان، میرجاوه، میلک، چابهار و منطقه پیشین، بازارچه مرزی میلک، میرجاوه، پیشین، گمشاد، کوهک و جالق سراوان و بازارچه ریمدان می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.