سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آلمان: یکصد هزار دوز واکسن آبله میمون را به آفریقا اهدا می‌کنیم

دولت آلمان از برنامه خود برای ارسال یکصد هزار دوز از واکسن آبله میمون به کشور‌های آفریقایی خبر داد.

گسترش آبله میمون در کشور‌های آفریقایی که اکنون کانون آن در جمهوری دموکراتیک کنگو است باعث ایجاد نگرانی‌های جهانی شده است. با این حال، سازمان جهانی بهداشت ابراز امیدواری کرده است این بیماری همانند همه گیری کووید ۱۹ نخواهد بود، اما این مسئله نیازمند توجه به ویژه کمک به کشور‌های آفریقایی برای مدیریت بیماری است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی دولت آلمان امروز (دوشنبه) از همکاری برلین با نهاد‌های بین المللی برای کنترل بیماری آبله میمون در قاره آفریقا خبر داد. 

بر این اساس، سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد: برلین در نظر دارد یکصد هزار دوز واکسن آبله میمون را از ذخایر نظامی خود برای کمک به کنترل این بیماری به کشور‌های آفریقایی اهدا کند. 

وی خاطر نشان کرد: دولت آلمان همچنین طی همکاری با سازمان جهانی بهداشت منابع مالی قابل انعطافی را به منظور مبارزه با بیماری آبله میمون به این نهاد اختصاص می‌دهد. ما همچنین از تلاش‌های متحدان خود در آفریقا برای مقابله با این بیماری و روند واکسیناسیون حمایت می‌کنیم. 

آلمان اکنون ۱۱۷ هزار دوز از واکسن آبله میمون را که در سال ۲۰۲۲ خریداری کرده به عنوان ذخایر ارتش دپو کرده است. 

با این حال، برلین در نظر دارد میزان کمی از این واکسن‌ها را به منظور موارد احتیاطی همانند سفر مقامات این کشور به قاره آفریقا همچنان در اختیار داشته باشد. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.