سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مروری بر دغدغه‌های صنعتگران سمنان

قطعی برق صنایع و در مقابل چشم‌پوشی از بسته‌های حمایتی حداقلی در پرداخت حق بیمه و مالیات، فرسودگی زیرساخت‌های آب، برق و گاز شهرک‌های صنعتی، کمبود نیروی انسانی و مشکلات مالی، بخشی از چالش‌های بخش صنعت سمنان است.

نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان با هیات مدیره شرکت‌های شهرک‌های صنعتی سمنان با هدف تبادل نظر، گزارش عملکرد و ارایه مشکلات بخش صنعت روز دوشنبه در سالن همایش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان برگزار شد که در ادامه به این موضوع‌ها پرداخته شده است.

فرسودگی زیرساخت‌های آب، برق و گاز شهرک‌های صنعتی

علی اصغر جمعه‌ای نائب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: بخشی از زیرساخت‌های شهرک صنعتی این استان در بخش گاز، آب و برق فرسوده و نیازمند بازسازی است.

عذرخواهی بابت قطعی برق صنایع سمنان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان در این نشست با عذرخواهی از بخش صنعت بابت قطعی‌های مکرر برق، گفت: ۳۰۰ هکتار زمین برای احداث نیروگاه خورشیدی مهیاست و امکان تولید ۳۷۰ مگاوات انرژی خورشیدی در این استان وجود دارد.

محمدرضا باقری افزود: برای احداث نیروگاه خورشیدی درخواست واگذاری ۵۶۰ هکتار زمین ثبت شد.

به گفته وی، واحدهای صنعتی که بیش از یک مگاوات مصرف برق دارند باید بخشی از درآمد خود را برای سرمایه‌گذاری در تولید برق هزینه کنند و انتظار می‌رود بخشی از سهمیه نیروگاه‌های برق از نیروگاه شهید باکری سمنان به بخش صنعت سمنان اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: تکمیل پل روگذر شهرک صنعتی، گرفتن کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی، تحویل پست برق شهرک صنعتی دامغان، و رفع مشکلات اسناد مالکیت تک برگی همه شهرک‌های صنعتی، از جمله تلاش‌های شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان است.

وی بیان کرد: ساخت ۷۶ واحد کارگاهی، ایجاد و توسعه خطوط ریلی در بخش خصوصی و امضای قرارداد انتقال پساب شهری به شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان، دامغان، شاهرود و منطقه ویژه اقتصادی سمنان، از دیگر تلاش‌های شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان به شمار می‌رود.

در نظر گرفتن اعتبار ۲ هزار میلیارد ریالی برای شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان گفت: اعتبارات این شرکت در راستای تقویت زیرساخت‌های حمایت از تولید به ۲ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۳ افزایش یافت که ۸۰ درصد این اعتبار در بخش تامین زیرساخت‌ها از جمله آب، برق و گاز هزینه می‌شود.

مروری بر مشکلات صنعت سمنان

محمدعلی ترابی رییس شرکت‌ خدماتی مستقر در شهرک‌ صنعتی دامغان گفت: قطعی برق معضل جدی واحدهای صنعتی است و انتظار می‌رود افزایش ظرفیت تولید برق با اولویت توسعه نیروگاه‌های خورشیدی به منظور رفع ناترازی برق مورد توجه باشد.

حمید علوی از فعالان صنعتی سمنان نیز در این نشست گفت: ۸۰ درصد واحدهای صنعتی این استان در زمره صنایع کوچک است که در تامین منابع مالی و پشتیبانی خدماتی و مهندسی دچار بحران هستند و توان مالی جذب نیروی تخصصی ندارند و یا در تامین نیرو متخصص مشکل دارند.

علی‌اصغر مزارئه پیشنهاد کرد که شرکت شهرک‌های صنعتی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان با ایجاد شرکت‌های بازرگانی، مالی، خدماتی و مهندسی برای کاهش هزینه و آشنایی صنایع کوچک با دانش‌روز گام بردارند.

مجوز فعالیت واحد صنعتی جدید در سمنان صادر نشود

رییس شرکت‌ خدماتی مستقر در شهرک‌ صنعتی سمنان گفت: طرح توسعه واحدهای صنعتی سمنان به دلیل کمبود نیرو، منابع مالی متوقف شده است و واحدهای موجود در زمینه آب، برق و گاز مشکل دارند و انتظار می‌رود مجوز تاسیس واحدهای صنعتی در سمنان صادر نشود تا منابع موجود دست‌کم پاسخگو بخشی از نیاز صنایع فعال باشد.

وی اضافه کرد: مسولان یک درصد تخفیف بابت بیمه درنظر نمی‌گیرند، انتظار می‌رود در قبال قطعی برق نیز پاسخگو باشند و دست‌کم بسته‌های حمایتی برای واحدهای تولیدی درنظر بگیرند.

به گفته وی، سال‌های گذشته شرکت شهرک‌های صنعتی برای ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک صنعتی سمنان با شهرداری قرارداد امضا و هزینه‌ای پرداخت کرد و انتظار می‌رود اکنون شهرداری طبق قرارداد و تعهد در شهرک صنعتی سمنان خدمات آتش‌نشانی ارایه دهد.

وی اظهار کرد: سند مالکیت ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک صنعتی سمنان به نام شهرداری این شهر صادر و دریافت خدمات در این زمینه برون‌سپاری شد.

سمنان با داشتن ۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی و ۲ منطقه ویژه اقتصادی و فعالیت بیش از ۲ هزار و ۱۰۱ واحد دارای پروانه بهره‌برداری داخل و خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی به عنوان قطب صنعتی شرق کشور محسوب می‌شود.

منبع:ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.