سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانی‌ها و کسب ۴ مدال رنگارنگ از مسابقات آسیایی فیلیپین

کاراته کا‌های کرمانی در مسابقات آسیایی فیلیپین با کسب دو نشان طلا، یک نقره و یک برنز خوش درخشیدند.

بیست و دومین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا، مانیل فیلیپین ۲۰۲۴ در حالی به پایان رسید که تیم ملی رده‌های پایه ایران با ۱۰ مدال طلا، ۴ نقره و ۹ برنز عنوان نایب قهرمانی آسیا را از آن خود کرد.

نمایندگان استان کرمان در این رویداد چهار مدال رنگارنگ (دو طلا، یک نقره و یک برنز) را برای تیم ملی ایران به ارمغان آورد، بدین ترتیب، در وزن ۵۵- کیلوگرم فاطمه زهرا سعید آبادی ۷ بر صفر شمسا الموشارخ از امارات را برد و سپس ۴ بر صفر از سد مالاک الخولادیمی از عربستان گذشت.

در دیدار نیمه نهایی نیز ۹ بر ۷ نگویه از ویتنام را پشت سر گذاشت و به دیدار نهایی راه یافت. در بازی فینال، سعیدآبادی موفق شد مقتدرانه و با نتیجه ۹ بر صفر تین نماینده چین تایپه را مغلوب کند و به مدال طلا برسد.

مهرنگار احمدی دیگر کاراته کای رده سنی امید دختران در وزن ۶۱- کیلوگرم، دور اول ۸ بر صفر آن جنگن از کره جنوبی را برد و راهی نیمه نهایی شد. در این مرحله ۲ بر یک نتیجه را در ثانیه‌های پایانی به پاو یوشین از چین تایپه واگذار کرد و به دیدار رده بندی رفت. 

احمدی در این مبارزه موفق شد ۹ بر یک هانه عالی از هند را شکست دهد و مدال برنز این دوره از رقابت‌ها را بر گردن بیندازد.

در وزن ۷۵- کیلوگرم هم محمد عرفان عسگری پور در مبارزه اول ۹ بر یک کال هان فنگ از چین تایپه را برد. سپس ۶ بر صفر از سد دولوو از ویتنام گذشت. 

در سومین مبارزه موفق شد ۱۱ بر ۴ محمد نازمیرودو از ترکنستان را از پیش رو بردارد و فینالیست شود. عسگری پور در فینال با نتیجه ۱۲ بر ۴ نورلانو از قرقیزستان را برد و طلایی شد.

ابوالفضل همدم جو نماینده وزن ۶۱- کیلوگرم جوانان نیز ابتدا ۴ بر صفر رشید سالم از امارات را برد و سپس با نتیجه ۷ بر ۳ اسایتامبی از مالزی را از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی راه یافت.

وی در این مرحله ۷ بر ۳ کوتمان ساتیمکول از قرقیزستان را شکست داد و فینالیست شد. همدم جو در فینال ۵ بر صفر نتیجه را به تایو ناکلمورا از ژاپن واگذار کرد و نقره گرفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.