سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت ۶ اثر تاریخی پنج شهرستان فارس در فهرست ملی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از ثبت ۶ اثر تاریخی و فرهنگی ۵ شهرستان در فهرست ملی خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی گفت: استان فارس با بیش از ۳ هزار اثر تاریخی و فرهنگی در فهرست ملی جایگاه نخست این فهرست را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: شماره ملی ۶ اثر تاریخی و فرهنگی در شهرستان‌های شیراز، بوانات، خنج، فسا و نی‌ریز ابلاغ‌شده است.

اثر تاریخی و فرهنگی کتیبه ساسانی کان گوهر با قدمت قرون اولیه اسلامی در شهرستان بوانات با شماره ۳۴۲۰۷، اثر تاریخی و فرهنگی خانه فاطمه آزاد در شهرستان نی‌ریز به شماره ۳۳۶۸۷، اثر تاریخی و فرهنگی بند میان شهر با قدمت دوره اسلامی در شهرستان فسا به شماره ۳۳۶۲۸، دو اثر تاریخی و فرهنگی تل توف و قبرستان چهارطاقی باغان در شهرستان خنج و با قدمت دوره اسلامی به شماره‌های ۳۴۲۵۳ و ۳۴۲۵۴ و همچنین اثر تاریخی و فرهنگی سینما مهتاب در شهر شیراز با شماره ۳۴۲۵۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیدند.

او تأکید کرد: این اثر تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است و هرگونه دخل و تصرف و عملیات منجر به تخریب و یا تغییر هویت آن شود برابر مواد ۵۵۸ تا ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی، تعزیرات و مجازات از دارنده جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات قانونی خواهد شد و مرمت و بازسازی اثر صرفاً با تائید و نظارت این وزارتخانه ممکن خواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.