سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سند پارچه‌ای عصر ساسانی در موزه تاریخ ساری رونمایی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از رونمایی سند پارچه‌ای عصر ساسانی در موزه تاریخ ساری (عمارت کلبادی)، خبر داد.

حسین ایزدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: یک سند پارچه‌ای به خط پهلوی و هشت گل مهر متعلق به عصر ساسانی در موزه تاریخ ساری رونمایی می‌شود‌

او افزود: این مجموعه توسط یک کوهنورد به نام محمدعلی ابراهیمی در سال ۱۳۴۸ به صورت اتفاقی در صعود به غار هستیجان واقع در استان مرکزی کشف شده و از آن زمان در منزل مسکونی این کوه‌نورد و در شرایط عادی و غیراستاندارد موزه‌ای نگهداری می‌شد.

ایزدی از اهدای این اثر ارزشمند به موزه تاریخ شهر ساری خبر داد و گفت: این کوهنورد فرهنگ دوست کشور پس از مطلع شدن از اهمیت این آثار، تصمیم به تحویل داوطلبانه اموال تاریخی موصوف به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مازندران گرفت و پس از راستی آزمایی و مستندسازی آثار، طی صورتجلسه‌ای این مجموعه امروز ۵ شهریور ۱۴۰۳ به موزه اهدا و تحویل خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران افزود: اداره‌کل استان ضمن تجلیل از اهدای داوطلبانه این آثار در راستای حفظ این اشیای با ارزش و رونمایی و بازخوانی سند، این آثار ارزشمند و کم نظیر در موزه تاریخ ساری به نمایش در می‌آید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.