سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمع آوری سنبل آبی از کانال‌های آب رضوانشهر

رئیس اداره محیط زیست رضوانشهر از جمع آوری گیاه مهاجم سنبل آبی از کانال‌های آب کشاورزی این شهرستان خبر داد.

علی میغی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست رضوانشهر گفت: به همت این اداره و همکاری شهرداری، جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای و تعدادی از دوستداران محیط زیست این شهرستان ۲۰۰ متر مربع کانال آب کشاورزی امیربند با استفاده از بیل مکانیکی از گونه مهاجم سنبل آبی پاکسازی شد. 

به گفته او، گیاه مهاجم سنبل آبی در بخشی از پهنه کانال آب کشاورزی امیربند واقع در روستای شادکوه رضوانشهر به شکل فزاینده‌ای در حال رشد و تکثیر است.

رئیس اداره محیط زیست رضوانشهر افزود: گیاه مهاجم سنبل آبی به علت رشد سریع در محیط‌های آبی و تهدید‌هایی که می‌تواند بر اکوسیستم‌های آبی تحمیل کند، یکی از خطرناک‌ترین گونه‌های گیاهی مهاجم در دنیا است.

میغی تصریح کرد: برای پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی در عرصه‌های آبی از جمله کانال‌های آبیاری و استخر‌های ذخیره آب و آب بندان ها، ادارات امور آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی در محدوده شهرها، شهرداری‌ها و در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، ادارات محیط زیست مسئولیت دارند.

استان گیلان به واسطه وجود رودخانه در همه شهرستان‌ها و اتصال به دریا در معرض این خطر زیست محیطی قرار دارد که در چند سال گذشته اقداماتی در هر شهرستان برای مهار این گونه گیاه وحشی و خطرناک شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.