سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

المپیاد فیلمسازی تلنگری برای انسان است

برگزیده هفتمین دوره المپیاد فیلمسازی نوجوانان گفت: المپیاد برای کسی که علاقه کلی به سینما دارد خوب است و می‌تواند تلنگری برای انسان باشد.

فرید برهادیه برگزیده هفتمین دوره المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران که با فیلم شکلات تلخ در سال ۱۴۰۲ در این رویداد حضور داشت معتقد است المپیاد فیلمسازی برای جذاب تر شدن میبایست تخصصی تر شده و در این زمینه آموزش اصول اولیه پیش تولید فیلم سینمایی می تواند راهگشا باشد.

وی در ویدئویی بیان کرد: حقیقتا من از قبل در فضای فیلمسازی بودم و المپیاد برایم تجربه جالبی بود، چون برایم حالت چالشی داشت و مجبور بودیم طی چهار الی پنج روز فیلمی را به اتمام برسانیم. المپیاد با چالش‌های قشنگی همراه بود؛ ولی برای این مسئله خودم چنین چیزی را اصلا پیشنهاد نمی‌دادم. زیرا استادان می‌گفتند پیش تولید قوی خیلی مهم است و این قسمت درس را المپیاد می ‎تواند ضعیف ارائه کند ولی در کل المپیاد برای کسی که علاقه کلی به سینما دارد خوب است. 

وی ادامه داد: وقتی که فرد وارد المپیاد می‌شود می بیند که آیا واقعا کار را می‌خواهد یا خیر. بنظرم المپیاد مانند تلنگری برای انسان است که متوجه شود که واقعا می‌خواهد فیلم و سریال را ببیند یا نه ساخت سختش را هم دوست دارد. به نظرم المپیاد فیلمسازی برای کسانی که نمی‌دانند در این راستا می‌خواهند چه کنند خوب است و حتی کسانی که از قبل کار کرده‌اند. من خیلی چیزها یاد گرفتم؛ زیرا بستر خوبی دارد و سکوی پرتاب خوبی است. المپیاد باعث شد تا بخواهم این راه را بهتر ادامه دهم.

هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران از ۲۴ تا ۲۹ شهریور ماه به میزبانی اصفهان با مدیریت وحید ملتجی توسط بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان برگزار می شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.