سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت ۶۴۰ میلیارد ریالی به محصولات کشاورزی بیضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از خسارت ۶۴۰ میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریالی بارش باران تابستانه به بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان خسارت به استانداری و وزارت کشور اعلام شده است.

صدیقه مویدی با اشاره به وقوع بارندگی‌های شدید در تاریخ ۳۰ و ۳۱ مردادماه، اظهار داشت: ۳۷۵.۶۵ هکتار از اراضی زراعی و باغی این شهرستان متحمل آسیب جدی شدند.

او افزود: متأسفانه به ۳۱۴.۱۵ هکتار از باغ‌های انگور، ۶۰.۵ هکتار از شالیزار‌های برنج و یک هکتار از مزارع ذرت در روستای هفتخوان، دولت آباد و دشمن زیاری خسارت هنگفتی وارد شد.

به گفته مویدی ارزیابی کارشناسان جهاد کشاورزی از میزان زیان اقتصادی این باران‌های بی‌سابقه به باغ‌های انگور آماده برداشت به ارزش ۵۹۴ میلیارد ریال، شالیزار‌های برنج به ارزش ۴۵ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال و ذرت علوفه‌ای به‌مبلغ ۰.۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بارش باران، سیل، خشکسالی، سرمازدگی، آتش‌سوزی و صاعقه به میزان ۶۵۴ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال به باغ ها، اراضی زراعی، دامپروری و زیرساخت‌های کشاورزی بیضا خسارت وارد کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.