سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهمیت پایگاه گلیوت اسرائیل که توسط حزب الله هدف قرار گرفت، چیست؟

حزب الله لبنان یکی از مهمترین پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را طی عملیات روز اربعین هدف قرار داد که از حیث اطلاعاتی برای این رژیم بسیار اهمیت دارد.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد که طی عملیات «روز اربعین» پایگاه مهم «گلیوت» رژیم صهیونیستی در تلافی ترور فواد شکر، فرمانده ارشد این جنبش هدف قرار گرفت.

براساس گزارش سما الاخباریه، پایگاه گلیوت از آنجایی که پایگاه جاسوسی مبتنی بر کار در زمینه جمع‌آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده‌ها است، یک هدف با ارزش به حساب می‌آید. این پایگاه دارای یک مرکز بزرگ برای عملیات سایبری سرویس جاسوسی موساد و همچنین پایگاه یگان ۸۲۰۰ رژیم صهیونیستی است که قوی‌ترین بازو‌های  موساد محسوب می‌شود.

اهمیت این پایگاه در این است که در ۱۱۰ کیلومتری مرز لبنان و در اعماق اراضی اشغالی قرار و تنها ۱۵۰۰ متر با تل‌آویو فاصله دارد و اهمیت استراتژیک آن در حضور پایگاه موساد و واحد ۸۲۰۰ است که به صورت میدانی درخصوص امنیت سایبری کار می‌کند. 

واحد ۸۲۰۰ مسئول رساندن اطلاعات به موسسات امنیتی رژیم صهیونیستی با هرگونه فعالیت و برنامه مانند نظارت، استراق سمع و عکاسی است تا یک چشم‌انداز اطلاعاتی یکپارچه با داده‌های ارائه شده، به این موسسات امنیتی بدهد. این پایگاه عمدتا به دلیل ارتباط با ترور فواد شکر هدف قرار گرفت.

سید حسن نصرالله در سخنرانی خود طی شامگاه یکشنبه اعلام کرد که این پایگاه نه یک هدف غیرنظامی زیرساختی، بلکه یک هدف نظامی و مرتبط با عملیات ترور شهید شکر بود که به همین دلیل انتخاب شد. او در ادامه تاکید کرد که از همان ابتدا نیز هدف اولیه عملیات روز اربعین پایگاه گلیوت بود که یک پایگاه اطلاعاتی و محل استقرار یگان جاسوسی ۸۲۰۰ است.

حزب الله اعلام کرد که در مرحله اول حمله، ۳۲۰ راکت برای تسهیل عبور پهپادهای انتحاری به سمت هدف شلیک کرده و ۱۱ پایگاه و پادگان صهیونیستی را هدف قرار داده و تاکید کرد که پهپادها طبق برنامه به اهداف خود اصابت کردند.

حزب‌الله بعدا در بیانیه‌ای ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر خنثی کردن عملیات نظامی این جنبش را رد  و تاکید کرد که این ادعا‌ها با واقعیت‌های میدانی همخوانی ندارد.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۰۰ ۰۵ شهريور ۱۴۰۳
لبنان مثل بازی بچه ها فقط یک ناخنک زده که مبادا اسرابیل لبنان را زیر و رو کنه واز صفحه روزگار پاکش کنه؟!
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۵ شهريور ۱۴۰۳
فازت چیه؟