سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تامین ۵۰۰ هزار تن بذر گندم در کشور

معاون زراعی جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر ۵۰۰ هزار تن بذر گندم در کشور تامین شده اما نیاز ما بیش از یک میلیون تن است.

علیرضا مهاجر معاون زراعی جهاد کشاورزی در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر گفت: خوشبختانه در برنامه ۳ ساله قرار بر این بود که بتوانیم گندم را به خودکفایی برسانیم که خوشبختانه توانستیم به این مهم دست یابیم به طوری که رکورد تولید گندم در کشور شکسته شد. همچنین در زمینه‌های تامین بذر گندم اقدامات خوبی حاصل شد.

او تصریح کرد: خوشبختانه با تدابیر انجام شده مشکل کود کشاورزان برطرف شد و در حال حاضر برای شروع کشاورزی کود موجود است، و همچنین ما ۹ میلیون هکتار برای کشت پاییز آماده داشته باشیم.

مهاجر ادامه داد: در حال حاضر ۵۰۰ هزار تن بذر گندم در کشور تامین شده که نیاز ما بیش از یک میلیون تن است و طبق دستور وزیر، یارانه به بذر اختصاص پیدا خواهد کرد. بذر دیم‌زارها حدود ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان و برای گندم آبی هم ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت گذاری شده است و امیدواریم در چند روز آینده قیمت گندم مشخص و اعلام شود.

به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی، برای  جو  و دانه های روغنی هم به اندازه کافی بذر تامین شده و مشکلی در این خصوص نداریم و امیدواریم مطالبات کشاورزان هرچه زودتر پرداخت شود.

وی در پایان گفت: ما در برنج ۷۰۰ هزار تن افزایش  تولید داشته‌ایم، در تولید جو از مرز ۴ میلیون تن فراتر رفته‌ایم و در ذرت علوفه‌ای نیاز کشور کاملا تامین شده و همچنین در حبوبات، شکر و پنبه هم تولید کشور دو برابر شده است.

خبرنگار: رضا زارع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.