سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش چند قلوزایی حیات وحش در تنگ صیاد

چند قلوزایی حیات وحش در تنگ صیاد استان چهارمحال و بختیاری افزایش یافت.

فهیمه اسلامی رئیس حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از افزایش چند قلوزایی حیات وحش از جمله بر وحشی در منطقه تنگ صیاد خبر داد و گفت: با توجه به اینکه سرشماری جدیدی انجام نشده، اکنون آمار دقیقی از چندقلوزایی حیات‌وحش در این منطقه وجود ندارد.

وی افزود: براساس مشاهدات محیط‌بانان و نصب دوربین‌های تله‌ای مشاهده شده که چند قلوزایی بین حیات وحش این منطقه از جمله گوسفند و بز وحشی افزایش داشته است که این موضوع نشان از افزایش امنیت در منطقه است.

اسلامی اظهار کرد: براساس بررسی‌های انجام شده اگر فصل زاد و ولد حیوانات خوب نباشد و پوشش گیاهی مناسب نباشد، اگر حیوان سه قلو هم زایمان داشته باشد به دلیل ضعیف بودن نمی‌تواند هر سه حیوان را شیر بدهد و در بیشتر موارد تنها یکی زنده می‌ماند.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به خرید تجهیزات مناسب از جمله دوربین دید در شب و دوربین‌های عکاسی در سال گذشته برای این منطقه افزود: با نصب این تجهیزات شکار غیرمجاز در منطقه حفاظت‌شده تنگ صیاد کاهش یافته و به حداقل رسیده و این امر باعث افزایش امنیت در مطنقه شده است.

رئیس حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: افزایش گشت‌های کنترلی محیط‌زیست در منطقه با جدیت پیگیری و با ورود دام مازاد بر پروانه چرا برخورد شده و همچنین اقدامات حفاظتی ماموران محیط‌زیست باعث شد حیات وحش منطقه به امنیت و حفاظتی مناسبی برسد و که نتیجه آن پدیده کم‌نظیر دو یا سه قلوزایی در منطقه شد.

اسلامی اضافه کرد: سرشماری حیات وحش در مناطق حفاظت شده در اواخر شهریور ماه و همچنین اواخر آذرماه انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.