سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اربعین امام حسین (ع) یادآور ارزش‌های دین خداست

امام جمعه سراوان گفت: اربعین امام حسین علیه السلام یادآور همه ارزش‌های دینی است که انسان را به سمت امر الهی سوق می‌دهد.

 حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مجتبی بامری بیان کرد: نهضت امام حسین علیه السلام و مکتب عاشورا جریانی است که انسان را به سمت خدای متعال هدایت می‌کند و تمامی ارزش‌ها و هدف خدای متعال از خلقت انسان مد نظر بوده در این راه وجود دارد.
 
وی افزود: اربعین امام حسین علیه السلام یادآور همه ارزش‌های دینی است که انسان را به سمت امر الهی سوق می‌دهد؛ در مکتب عاشورا ایثار، مقاومت، شجاعت، عبادت، نماز، صبر و فداکاری را مشاهده می‌کنیم که می‌طلبد هر فردی که دلداده به این نهضت و مکتب است باید این ویژگی‌ها با زندگی‌اش عجین باشد.
 
امام‌جمعه سراوان ادامه داد: نهضت عاشورا به ما درس خداجویی، ظلم ستیزی، استکبار ستیز، خوبی‌ها و عبادت می‌آموزد که با وضعیت غزه و دنیای اسلام، اربعین امسال هر مسلمان صاحب دلی را یادآور می‌شود که قصه غزه و فلسطین فراموش نشود و ظلم صهیونیستی را ببیند.
 
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین بامری تصریح کرد: حضرت زینب فردی بود که نهضت و مکتب امام حسین (ع) را به گوش همگان رساند.
 
وی با بیان اینکه یکی از ابعاد شخصیتی حضرت زینب (س) این بود که مکتب عاشورا به گوش همگان برساند، خاطرنشان کرد: حضرت زینب (س) اطلاع رسانی و هدف نهضت عاشورا را به گوش همگان رساند و به برکت ایثار و بصیرت افزایی حضرت زینب (س) بود که ما با عاشورا آشنا شدیم.
 
امام‌جمعه سراوان گفت: نقش زینب کبری (س) نقش بی بدیلی برای به جریان انداختن نهضت عاشورا در بین همه اذهان مردم و حق و باطل را معرفی کردند بود که با تمام گرفتاری‌ها و رنج اسارت به خوبی عمل کرد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین بامری خاطرنشان کرد: امیدواریم در عصر خود از این نهضت و مکتب بهره‌مند شویم و از این شوری که در اربعین ایجاد شده بهره‌برداری کنیم و راه حضرت زینب (س) را برای بصیرت‌افزایی و نشان‌دادن حق و باطل بهترین بهره را ببریم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.