سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاد حوزه علمیه قم:

سلوک با امام حسین (ع) انسان را به مقام قرب امام زمان (عج) می‌رساند

استاد حوزه علمیه قم گفت: سلوک با حضرت اباعبدالله الحسین (ع) انسان را به مقام قرب با امام زمان می‌رساند و هر کسی با سیدالشهدا گره بخورد، مورد عنایت خاص حجت بن الحسن قرار خواهد گرفت.

 حجت الاسلام سیدحسین مؤمنی عصر یکشنبه در اجتماع بزرگ «دلدادگان حسینی؛ رهپویان مهدوی» که در مسجد جمکران برگزار شد، اظهار کرد: خداوند معرفت و محبت را در وجود انسان قرار داده است ولی نحوه خرج آنها در زندگی حائز اهمیت است.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: انسان عاقل فرصت‌ها و دو عنصر معرفت و محبت را در جایی سرمایه گذاری می‌کند که ثمره آن دنیا و آخرت را مسلم و مسجل کند.

وی ادامه داد: در روایتی امام صادق (ع) گفته‌اند که از اوجب واجبات و افضل فرایض این است که معرفت باید نسبت به خدا باشد ضمن اینکه اگر کار خدایی را انجام دهیم، مصداق وجه رب خواهیم شد و راهی که سید الشهدا (ع) رفت، مصداق وجه رب بود.

حجت الاسلام مؤمنی ابراز کرد: یک هزار و چهارصد سال از واقعه عاشورا می‌گذرد و تعداد شهدا و اسرا مشخص است و تاریخ نگاران و گزارشگران به دقت آنها را بیان کرده‌اند و به دست ما رسیده است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: یک اتفاقی هم حدود ۸۰ سال قبل با عنوان جنگ جهانی رخ داد و قریب به ۱۰۰ میلیون نفر در این جنگ از دنیا رفتند و کشته شدند.

وی تصریح کرد: اطلاعات زیادی از جنگ جهانی که در یک قرن اخیر رخ داده موجود نیست، چون اهمیت نداشته ولی گزارشات دقیقی از واقع عاشورا مطرح است.

حجت الاسلام مؤمنی ادامه داد: اگر اتفاقی و واقعه‌ای صرفاً در جهت رضای الهی و انجام به تکلیف باشد، مصداق وجه رب می‌شود و واقعه عاشورا نیز اینچنین بود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه نباید کاری کنیم تا دین زیر پا بماند، گفت: معرفت و محبت را باید برای خداوند، رسول و امام خرج کرد و ما باید از آنان پاسداری کنیم.

وی تصریح کرد: سلوک با حضرت اباعبدالله الحسین (ع) انسان را به مقام قرب با امام زمان می‌رسد و هر کسی با سیدالشهدا گره بخورد، مورد عنایت خاص حجت بن الحسن قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام مؤمنی اضافه کرد: به گفته امام رضا (ع) سلوک با امام حسین (ع) با محزون بودن با حزن حسین، طلب عافیت با یاران حضرت اباعبدالله، لعن بر قاتلان حضرت، زیارت و سلام بر سیدالشهدا و بکا و گریه مستمر بر مصیبت‌های او محقق می‌شود.

منبع:مهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.