سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه خاش:

میزبانی از زائران اربعین حسینی پربرکت است

امام‌جمعه خاش گفت: کسانی که به میهمانان امام حسین احترام می‌گذارند و از آنها پذیرایی می‌کنند خداوند در ازای یک درهم هزینه‌کردن، ثواب هزار درهمی برای میزبان در نظر می‌گیرد.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا دهقان بیان کرد: کسی که چهل شبانه‌روز به نماز مقید باشد ایمان خود را تقویت و تثبیت می‌کند به همین دلیل هم چهل روز برای ثابت‌قدم شدن در راه خدا را به ارمغان می‌آورد و برکات فراوانی دارد پس از شهادت امام حسین این چهل روز را بزرگ می‌داشتند و مسلمین یاد امام حسین ویارانشان برای شهادت‌طلبی دفاع از حق را گرامی می‌داشتند و به عزا می‌پرداختند. 

وی افزود: پذیرایی مردم عراق از زائران حسینی برگرفته از مبانی اسلامی است که توصیه و سفارش شده که اگر کسی از مسافری که در سفر است احترامش کنند خداوند هفتاد وسه حاجت از فرد میزبان را برآورده می‌کند. 

امام‌جمعه خاش بیان کرد: کسانی که به میهمانان امام حسین احترام می‌گذارند و از آنها پذیرایی می‌کنند خداوند در ازای یک درهم هزینه‌کردن ثواب هزار درهمی برای میزبان در نظر می‌گیرد و گفته شده مورد عنایت رسول‌الله در قیامت قرار می‌گیرند. 

وی افزود: روز قیامت زائران و عزاداران امام حسین را صدا خواهند زد و از آنان پرسیده می‌شود که چرا این کار را انجام داده‌اند و پاسخ می‌دهند به‌خاطر حب رسول‌الله و اهل‌بیت است سپس آنها فراخوانده می‌شوند تا زیر عبایی که به دست علی است بروید و وارد بهشت شوید.
 
امام‌جمعه خاش عنوان کرد: عاشقان و زائران امام حسین و حب درون‌دل آنها را با مقوله حج می‌سنجند؛ چراکه مسئله حج یکی از جالب‌ترین و بافضیلت‌ترین عبادت مسلمانان است که بر هرکسی که توانش را به دست آورد این فضیله را به‌جای آورد دارای آثار و برکات فراوانی است. 

وی تصریح کرد: کسانی که بااین‌همه فضائل در مسیر امام حسین را طی می‌کنند خداوند به آنها ثواب اعطا می‌کند، امام حسین برای اینکه دین حقیقی سالم و درست به نسل آینده برسد از تمام هستی خودش گذشت تا بدعت‌ها و انحرافات آن زمان را از بین ببرد.

امام جمعه خاش افزود: به احترام رسول‌الله و به احترام این شخصیت هر کسی که بر کشتی اهل‌بیت سوار شود نجات‌یافته و هر کس آن را رها کرده غرق شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقان خاطرنشان کرد: زیارت اربعین زیارتی پر فضیلت است که راه درست و حق را نشان می‌دهد و بر راه درست تأکید می‌کند امروز روز خواندن این زیارت به‌صورت خاص است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.