سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیاده روی اربعین مظهر اتحاد و اقتدار امت رسول الله است

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پاسداشت یاد و خاطره امام حسین (ع) و یاران باوفایش از جمله کارکردهای پیاده روی اربعین حسینی است،گفت: پیاده روی اربعین مظهر اتحاد و اقتدار امت رسول الله است.

رضا شریفی  در حاشیه پیاده روی جاماندگان اربعین و بازدید از موکب های زاهدان اظهار کرد: همچنین پیاده روی اربعین، نمادی از اقتدار امت اسلامی را به مردم جهان مخابره می‌کند.

وی بیان کرد: پیاده‌روی اربعین، نماد اتحاد، وحدت و همبستگی امت اسلام است و قطعا نزدیکی امت اسلامی به یکدیگر، نزدیک شدن به پیروزی حق علیه باطل را نشان می‌دهد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: محتوای عزاداری‌های حسینی و پیاده روی اربعین، پیام وحدت مسلمانان جهان را به دنیا مخابره می‌کند و قطعا این حرکت عظیم زمینه خنثی شدن فتنه‌های جهان کفر را فراهم می‌سازد.

وی با بیان اینکه در حماسه عظیم پیاده روی اربعین، علاوه بر مسلمانان بلکه پیروان سایر ادیان الهی نیز از اقصی نقاط جهان حضور می‌یابند، تصریح کرد: تقارن اربعین امسال و هفته دولت هم پیام خدمت بی منت، ایثار و مسوولیت پذیری را دارد.

شریفی تصریح کرد: راهپیمایی در مسیر پیاده روی اربعین یک مانور مشترک برای نزدیک شدن دل‌ها به یکدیگر بوده و هدف غایی از این حرکت عظیم نیز نشان دادن عظمت دین اسلام، انسجام و همدلی بین امت اسلامی است.

وی تاکید کرد: ویژگی ممتاز مراسم اربعین در سیستان و بلوچستان حس مودت، محبت و همدلی در اقشار مختلف شیعه و سنی و میزبانی از زائران ابا عبدالله الحسین(ع) و ویژگی دیگر این مراسم معنوی مردمی بودن آن است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مرمان این استان از دیر باز محب و دوستدار اهل بیت(ع) بوده‌اند و پای اردتشان همچنان ثابت قدم هستند.

وی تاکید کرد: ان شالله با همین شور، نشاط و همدلی که در محرم و صفر داشتیم برای توسعه و آبادانی سیستان و بلوچستان نیز ثابت قدم باشیم.

شریفی اظهار کرد: حرکت عظیم امت اسلامی در قالب همایش جهانی اربعین حسینی (ع) با ۲ متغیر ویژه از جمله امنیت کامل و حضور خواهران و برادران اهل سنت در کنار خواهران و برادران شیعه برگزار شد.
وی افزود: مسیر پیاده روی اربعین یک مانور مشترک برای نزدیک شدن دل‌های مسلمانان به یکدیگر بوده و هدف غایی از برگزاری این همایش عظیم نیز همین است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.