سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه موقت تهران:

خلاصه ۲ ماه عزاداری، لبیک یا حسین است

آیت الله خاتمی گفت: اگر بخواهیم عزاداری این ۲ ماه را در یک جمله خلاصه کنیم، آن جمله لبیک یا حسین است.  

آیت الله سید احمد خاتمی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در مراسم عزاداری اربعین که در  امامزاده محمد صالح(ع) شهرستان انار  برگزار شد، ضمن تسلیت اربعین حسینی، گفت: چهارده قرن از شهادت سرور شهیدان امام حسین (ع) می‌گذرد و همچنان یاد و نام حسین (ع) زنده است و یا حسین گفتن یک روضه خوانی کامل است. 

امام جمعه موقت تهران استان کرمان را یک استان ولایی دانست که مردم آن ۲ ماه بر سر و سینه زدند و به یاد حسین (ع) گریستند، افزود: اگر بخواهیم عزاداری این ۲ ماه را در یک جمله خلاصه کنیم، آن جمله لبیک یا حسین است.  

آیت الله خاتمی تصریح کرد: لبیک یا حسین گفتن به معنای این است حسین جان تا عمر داریم جواب تو را می‌دهیم، زیرا تو مقتدا و ارباب ما هستید.

وی افزود: لبیک یا حسین گفتن، به معنای این است که حسین جان ما پای دین ایستاده ایم که همان اسلام ناب محمدی است  و دچار لغزش و مرتکب گناه نمی‌شویم تا از درگاه خدا رانده نشویم. 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرنگاران رهبری بیان داشت: لبیک گفتن از حق جدا نشدن و از ولایت حق دور نشدن است و  کسی که از ولایت جدا شود، ناکام از این دنیا خواهد رفت.

وی افزود: لبیک گفتن به معنای غیرت دینی داشتن و امر به معروف ونهی از منکر کردن است. بی حجابی را منکر می‌دانیم، زیرا بی حجابی موضع گیری در مقابل خدا است و حجاب کامل به معنای پایبندی به دین است .

آیت الله خاتمی در ادامه گفت: حضور ۵۰ در صدی مردم در پای صندوق‌های رای ریاست جمهوری لبیک یا حسین است، زیرا این نظام جمهوری اسلامی که به دست امام (ره) و به پشتوانه مردم تشکیل شد  با یاری مردم ولایت مدار کشورمان تا ظهور امام زمان (عج) به رهبری مقام معظم انقلاب برقرار خواهد ماند.

در پایان عزاداران به مناسبت اربعین حسینی به مرثیه خوانی وسینه زنی پرداختند. 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.