سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال زائران حسینی از موکب کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در مرز تمرچین

مسئول روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌‌غربی گفت: موکب این نهاد در تمرچین پیرانشهر با استقبال زائران و کودکان روستا‌های اطراف این موکب روبرو شد.

سیامک محمدپور مسئول روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌‌غربی گفت: موکب اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با عنوان کتابخانه حسینی و با شعار «کتاب آزادگان، حسین (ع)» در مرز تمرچین پیرانشهر برای سومین سال متوالی، برای خدمت‌رسانی فرهنگی به زایران اربعین برپا شده است.

وی اضافه کرد: این موکب با استقبال خوب زائران روبرو بوده و روزانه به طور میانگین ۱۵۰ تا ۲۰۰ کودک با مراجعه به این موکب در برنامه‌های فرهنگی آن مشارکت می‌کنند و برخی از کودکان روستا‌های اطراف پیرانشهر هم بخشی از بازدیدکنندگان را تشکیل می‌دهند.

مسئول روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی ادامه داد: فعالیت موکب «کتابخانه حسینی» با اجرای پویش‌ها و فعالیت‌های مختلف فرهنگی شامل پویش «غزه تکرار کربلا» و اهدای پرچم فلسطین به‌صورت نمادین با هشتگ #غزه-تکرار-کربلا به زائران خدمات ارائه می‌دهد.

وی افزود: طرح «بیعت با شهدا»، پویش «اذان به وقت کربلا» و اذان‌گویی توسط زائران در موکب به وقت اذان ظهر و مغرب، ساخت پرچم در سه طرح «یا حسین (ع)»، «یا زینب (س)» و «یا مهدی (عج)» توسط کودکان و نوجوانان با مهر بر روی پارچه، انجام دست‌ساخته‌های اربعینی در موکب شامل ساخت دستمال اشک با عنایت به فضیلت گریستن بر مصائب اهل بیت (ع) و ساخت ریسه با استفاده از نام و ذکر اهل بیت (ع)، پویش کتاب‌خوانی با عنوان «طواف عشق» و خوانش کتاب‌های ادبی مرتبط با واقعه کربلا، روز عاشورا از دیگر اقدامات فرهنگی این موکب است.

وی اظهار کرد: رنگ‌آمیزی با طرح‌های محرم و عزاداری کودکان، قصه‌گویی برای کودکان از قصه‌‎های واقعه کربلا، پرده‌خوانی و نقالی، جمع‌خوانی از کتاب‌های منتخب توسط کودکان و نوجوانان، انجام کار فرهنگی با محوریت مجله شبنم، طرح استند عکاسی و عکس یادگاری با موضوع رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و فرزندان شهدا، اجرای برنامه‌های محفل قرآن و عترت و محافل ادبی با مدیریت استان، زیارت به نیابت از شهدا و میزبان زائران خواهد بود.

وی یادآور شد: امسال نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف ارائه خدمات فرهنگی به زائران حسینی در ۶ استان آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و سیستان و بلوچستان اقدام به برپایی هشت موکب و ۱۲ ایستگاه فرهنگی کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.