سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۵ موکب پذیرای جاماندگان اربعین در منوجان

مسئول سازمان تبلیغات منوجان گفت: امسال در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین در منوجان، ۱۵ موکب برای پذیرایی از زائران در نظر گرفته شده بود.

پیاده روی اربعین حسینی صبح امروز در مسیر روستای حسین آباد تا زیارت فضل ابن عباس (ع) در شهرستان منوجان برگزار شد.

حجت الاسلام مجید پوراسلامی، مسئول سازمان تبلیغات شهرستان منوجان گفت: هر ساله در اربعین حسینی مراسم بزرگ و باشکوه پیاده روی اربعین زائران و دلدادگان به سمت کربلای معلی انجام می‌شود که در منوجان هم مراسم راهپیمائی اربعین با حضور مردم برگزار شد.

او افزود: در این بین کسانی که توفیق حضور اجتماع بزرگ اربعین را نداشتند، پیاده روی نمادین  اربعین را به سمت امام زادگان و بقاع متبرکه انجام دهند که امسال این مراسم در شهرستان منوجان از روستای حسین آباد آغاز و تا بقعه زیارت فضل ابن عباس (ع)  برگزار شد.

مسئول سازمان تبلیغات شهرستان منوجان بیان داشت: در شهرستان منوجان، پیاده روی  اربعین مسیر ۲۰ کیلومترپیاده روی را از حسین آباد تا امام زاده فضل بن عباس (ع) انجام دادند که مردم با شور و شوق در این مراسم معنوی شرکت کردند.  

وی  گفت: مسیر پیاده روی زائران از حسین آباد شروع و پس از طی شدن از روستا‌های طالقان، چغوکی، مهرآباد و در آخر به امام زاده فضل ابن عباس (ع)  ختم شد.

وی بیان داشت: حرکت زائران  به دلیل گرمای تابستان امسال از۴ و ۳۰ دقیقه صبح آغاز و در مسیر زائران ۱۵ موکب در روستا‌های طالقان چغوکی پور شعبان و مهرآباد برای پذیرایی از زائران در نظر گرفته شده بود.

او تصریح کرد: در این اجتماع بزرگ هر ساله از شهر‌های همجوار مثل قلعه گنج هشت بندی، نودژ... هم دراین پیاده رویی حضور دارند و به دلیل گرمای امسال برخی که راهشان دور است شبانه خودشان را به زیارت فضل ابن عباس می‌رسانند.  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.