سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نتایج یک مطالعه جدید؛

تماشای ویدیو‌های کوتاه باعث احساس خستگی مداوم می‌شود

نتایج یک مطالعه نشان داده است که تماشای مستمر ویدئو‌های کوتاه در فضای مجازی باعث احساس خستگی مداوم در بدن می‌شود.

آیا اغلب احساس خستگی دارید؟ آیا نمی‌دانید چه چیز‌هایی برایتان اهمیت دارد تا دنبال کنید؟ احتمالا علت آن پیمایش مداوم در ویدیو‌های پلتفرم‌های اجتماعی مختلف است.

 پیدا کردن چیز جالب برای تماشا در حین مرور و پیمایش مداوم در پلتفرم‌ها یک امر شانسی است.

تشدید بی حوصلگی

یک مطالعه جدید تحت عنوان «پیش به سمت خستگی: چگونه تغییر رفتار در رسانه‌های دیجیتال مردم را خسته‌تر می‌کند»، می‌گوید: «پرش به جلو و عقب برای یافتن ویدیو‌های جالب، باعث می‌شود کاربران کمتر ناراضی بوده و خسته‌تر شوند».

این مطالعه رابطه متناقض بین خستگی و استفاده از رسانه‌های دیجیتال را نشان می‌دهد.

وقتی افراد بین ویدیو‌ها جابه‌جا می‌شوند، کمتر بر یک ویدئو تمرکز می‌کنند و به دنبال چیز جالب‌تری می‌گردند که این می‌تواند منجر به افزایش احساس کسالت شود.

شایان ذکر است که نتایج مطالعه جدید با مطالعات مشابه قبلی مطابقت دارد که نشان می‌داد چگونه کاهش کسالت انگیزه ای برای افراد برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی یا گوشی‌های هوشمند است.

اما استفاده از چنین فناوری این احساسات را بدتر می‌کند.

این مطالعه هفت آزمایش را با بیش از ۱۲۰۰ شرکت‌کننده انجام داد و آنها به طور مداوم دریافتند که تغییر مکرر ویدیو‌ها منجر به افزایش کسالت، سطوح پایین‌تر رضایت، تعامل کمتر و کاهش فعالیت می‌شود.

داده‌ها نشان می‌دهد که شرکت‌کنندگان در مقایسه با یک ویدیوی ۱۰ دقیقه‌ای، وقتی مجموعه‌ای از کلیپ‌های ویدیویی پنج دقیقه‌ای را به صورت مستمر می‌دیدند، سطوح بالاتری از خستگی را گزارش کردند.

این مطالعه بیان کرد که شرکت‌کنندگان در ابتدا فکر می‌کردند که جابه‌جایی بین کلیپ‌های ویدیویی تجربه تماشا را جذاب‌تر می‌کند، اما آزمایش‌ها به دلیل تغییر مداوم بین محتوا، حتی اگر جالب باشد، اثر معکوس را نشان دادند، زیرا مانع از تعامل کامل کاربران با آنها می‌شود و این منجر به یک چرخه معیوب از نارضایتی و خستگی می‌شود.

این مطالعه تأیید کرد که می‌توان با غوطه ور شدن در محتوا به جای جابجایی و پیمایش مکرر، از رسانه‌های دیجیتال لذت برد.

 این چشم انداز ممکن است پیامد‌های مثبت بیشتری برای نحوه استفاده از رسانه‌های دیجیتال توسط مردم داشته باشد و چگونه پلتفرم‌ها باید رابط‌های خود را برای ارتقای تجربه کاربری سالم طراحی کنند.

منبع: ارم نیوز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.