سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جاماندگان اربعین در سراسر کشور کجا راهپیمایی می‌کنند؟

همزمان با اربعین حسینی اجتماع عظیم جاماندگان اربعین فردا یکشنبه چهارم شهریور در تهران و شهر‌های مختلف کشور برگزار می‌شود.

همزمان با اربعین حسینی اجتماع عظیم جا ماندگان اربعین حسینی فردا صبح یکشنبه چهارم شهریور در تهران و شهر‌های مختلف کشور برگزار می‌شود که در ادامه به معرفی برنامه کلانشهر‌ها می‌پردازیم:

پیاده روی جاماندگان اربعین در تهران

این مراسم در تهران از ساعت ۵:۳۰ صبح روز اربعین با قرائت زیارت اربعین در میدان امام حسین (ع) آغاز می‌شود و از ساعت ۶ صبح، راهپیمایی به سمت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، قبله تهران، آغاز خواهد شد.

پیاده روی جاماندگان اربعین در اصفهان

در اصفهان نیز این مراسم به‌صورت خانوادگی و با پای پیاده از درب منازل، مساجد، حسینیه‌ها و… به سمت گلستان شهدا حرکت خواهند کرد و دو مسیر منتهی به گلستان شهدا از مبدا چهارراه نورباران و میدان آزادی محل برپایی مواکب جهت پذیرایی از زائران است.

زمان پیاده‌روی مردمی از دو مسیر به سمت گلستان شهدا از طلوع آفتاب تا اذان ظهر در نظر گرفته شده‌است؛ همچنین در روز اربعین در گلستان شهدا از طلوع آفتاب تا اذان ظهر، هر یک ساعت ویژه‌برنامه سخنرانی به همراه قرائت زیارت اربعین و مداحی در نظر گرفته شده است.

پیاده روی جاماندگان اربعین در مشهد

در مشهد مقدس هم مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین، روز یکشنبه، چهارم شهریور، مصادف با اربعین حسینی از ساعت ۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰ از میدان پانزده خرداد تا حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود. مواکب حاضر در این مسیر در چهار دسته پذیرایی و اطعام، خدمات هنری و آئینی، مشاوره مذهبی و خدمات فرهنگی و برنامه‌های فرهنگی کودکان و نوجوانان ارائه خدمت خواهند کرد.

پیاده روی جاماندگان اربعین در شیراز

این مراسم در شیراز نیز از میدان امام حسین (ع) به سمت میدان شهدا، چهارراه پیروزی، خیابان ۹ دی به طرف حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود؛ تجمع نهایی این راهپیمایی حسینی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) خواهد و در این مسیر تا حرم مطهر مواکب اربعین حسینی جهت پذیرایی، غرفه‌های فرهنگی، کودک و نوجوان و حمایت از مردم مظلوم غزه از جمله برنامه پیش بینی شده این مراسم است.

پیاده روی جاماندگان اربعین در قم

پیاده‌روی دلدادگان اربعین در شهر قم نیز در روز اربعین از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۲۰ از ابتدای بلوار پیامبر اعظم (ص) تا مسجد جمکران برگزار می‌شود و ویژه برنامه‌ای از ساعت ۱۷ در مسجد مقدس جمکران برنامه‌ریزی شده است.

پیاده روی جاماندگان اربعین در تبریز

پیاده روی اربعین در کلانشهر تبریز نیز از ساعت ۱۴ و همچنین سایر شهرستان‌های آذربایجان شرقی برگزار می‌شود. مسیر پیاده روی اربعین حسینی در تبریز را از مقابل مصلای امام خمینی تا گلزار شهدای وادی رحمت این شهر اعلام کرد.

پیاده روی جاماندگان اربعین در یزد

اجتماع بزرگ عزاداران حسینی یزد هم ساعت ۶ صبح یکشنبه از جوار مزار شهید گمنام تپه نورالشهدای پارک کوهستان به سمت تفت (جاده سلامت) انجام می‌شود. مراسم پیاده‌روی عزاداران با عنوان «هم‌نوایان اربعین» نیز ساعت ۸ صبح روز یکشنبه چهارم شهریور همزمان با اربعین حسینی از میدان امام حسین (ع) تا حسینیه بزرگ نجف‌آباد برگزار می‌شود.

پیاده روی جاماندگان اربعین در کرج

پیاده‌روی جاماندگان اربعین شهر کرج نیز روز اربعین ساعت ۸ صبح در بلوار امامزاده حسن (ع) همراه با برنامه‌های مختلف آغاز خواهد شد و ۱۵۰ موکب از عزاداران حسینی البرز پذیرایی خواهند کرد؛ برای این مراسم مسیر دومی نیز همانند سال گذشته پیش بینی شده که از میدان حصارک تا امامزاده محمد (ع) خواهد بود.

پیاده روی جاماندگان اربعین در کرمانشاه

پیاده‌روی جاماندگان اربعین در کرمانشاه تحت عنوان «به تو از دور سلام» برگزار می‌شود. این مراسم ساعت ۹ صبح روز اربعین (چهارم شهریور) از میدان آزادی کرمانشاه آغاز و به سمت مزار شهدا ادامه پیدا خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.