سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفع تصرف ۳۹۰ هزار متر مربع اراضی ملی در ارزوئیه

رئیس اداره منابع طبیعی ارزوئیه گفت: ۳۹ هکتار از اراضی ملی تصرف شده در منطقه سرگز سیاهانی ارزوئیه از دست متصرفین خارج شد.

عماد چابک گفت: حفاظت و بهره‌برداری از منابع طبیعی، امری حائز اهمیت و مورد توجه دستگاه‌های ذی ربط با حمایت دستگاه قضایی قرار گرفته است تا اراضی ملی از مدار محاصره زمین‌خواران خارج، حیات و ارزش آن ها  حفظ و دست متخلفان و متصرفان اراضی ملی از این منابع مهم کوتاه شود.

وی با تأکید بر اینکه حفاظت و بهره برداری از منابع طبیعی و اراضی ملی به عنوان سرمایه‌های ملی که متعلق به تمام آحاد جامعه است از وظایفت ذاتی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری است، افزود: پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان با قاطعیت با افرادی که به صورت غیرقانونی و بدون ارائه اثبات مالکیت نسبت به تصرف اراضی ملی اقدام می‌کنند، برخورد و از تصرفات غیر قانونی آن ها جلوگیری می کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گفت: در خصوص حفاظت و صیانت از اراضی ملی و جلوگیری از سوء استفاده سودجویان و متصرفین انفال،  مساحت ۳۹ هکتار از اراضی ملی تصرف شده واقع در منطقه سرگز سیاهانی ارزوئیه از ید متصرفین خارج و به بیت المال برگردانده شد. 

وی بیان  داشت: افزایش آگاهی عمومی و مشارکت مردم در صیانت و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی  و بهره برداری اصولی از این نعمت خدادادی لازم و ضروری است.

چابک با اشاره به نقش موثر مردم در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی گفت: طبیعت دوستان در صورت مشاهده هرگ ونه تخریب، تصرف، آتش‌سوزی، قاچاق چوب، گیاهان دارویی و محصولات جنگلی و ... مراتب را با شماره گیری کد‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان که به صورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و گزارش‌های مردمی است اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران ناپذیر به انفال جلوگیری شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.