سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۰ هزار نفر مالک بیش از ۵ واحد خالی در کشور هستند

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: بیش از ۹۰ هزار مالک با بیش از ۵ خانه خالی از طریق سامانه املاک و اسکان شناسایی شده‌اند.

تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های و اقداماتی بود که در قالب قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن توسط مجلس و دولت و در شورای عالی مسکن به تصویب رسیده بود، اما متاسفانه تا به امروز به دلیل کم کاری بانک‌ها و بانک مرکزی هنوز سازندگان موفق به دریافت تسهیلات ساخت ۸۰۰ میلیون تومانی نشده‌اند.

در همین زمینه بسیاری از سازندگان از عدم ابلاغ تسهیلات ساخت گله‌مند هستند به طوری که پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه سازان به باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر بخش عمده‌ای از پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم انتظار پرداخت تسهیلات است که باید در این زمینه برنامه ریزی‌های لازم صورت گیرد تا بازار به ثبات رسیده و شاهد بهبود وضعیت تولید مسکن در کشور باشیم.

این در حالی است که  ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن  گفت: با وجود موافقت شورای عالی مسکن با افزایش مبلغ تسهیلات نهضت ملی مسکن، مصوبه افزایش وام ۵۵۰ میلیونی به ۸۰۰ میلیون هنوز اجرایی نشده است که پیگیر پرداخت این تسهیلات از سوی بانک‌ها هستیم.

وی همچنین بر تکمیل سامانه املاک و اسکان از سوی متقاضیان و افراد تاکید کرد و گفت: بخش عمده‌ای از شناسایی خانه‌های خالی از طریق سامانه املاک و اسکان صورت می‌گیرد.

وی به بیش از ۹۰ هزار مالک با بیش از ۵ خانه خالی اشاره و بیان کرد: جمع خانه‌های خالی این افراد به بیش از ۵۰۰ هزار واحد می‌رسد. به این افراد هشدار داده و پیامک ارسال و اعلام کرده‌ایم که اگر ملک خود را در بازار عرضه یا در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت نکنید، به سازمان مالیاتی معرفی خواهید شد. یک هفته به این افراد فرصت داده شده است.

خبرنگار: محبوبه کباری

برچسب ها: مسکن ، تسهیلات ساخت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.