سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهدا سنگ نشانند که ره گم نشود

اولین یادواره شهید تازه تفحص شده، شهید ابراهیم سیاه کوهی از شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران در کرمان برگزار شد.

امیر سرتیپ عباس ملکی زاده جانشین قرارگاه منطقه‌ای جنوبشرق ارتش در اولین یادواره‌ی شهید گمنام تازه شناسایی شده استان کرمان شهید ابراهیم سیاه کوهی، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای والامقام گفت: ۸۶ شهید مفقودالاثر ارتش جمهوری اسلامی ایران در کرمان دارد که شهید ابراهیم سیاهکوهی نهمین شهید تازه تفحص شده می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه ایشان در لشکر تیپ ۳ لشکر۸۸ و گردان ۱۹۷ فعالیت داشته است، افزود: بدون شک هر کدام از ما غافلگیرانه به این مراسم دعوت شده ایم و این نیز نشان از دعوتی ویژه به میزبانی شهید سیاهکوهی می‌باشد.

 جانشین قرارگاه منطقه‌ای جنوبشرق ارتش با طرح یک سوال مبنی بر اینکه چه عواملی باعث شده است که یاد شهدا ماندگار شود؟، خاطر نشان کرد: اتصال شهدای ما به شهدای کربلا است و انقلاب ما نیز ادامه دهنده انقلاب امام حسین (ع) است و همچنین شهدا ولایی بودند و اخلاص در کار داشتند و رضایت خداوند را پیشه امورات قرار داده بودند، از جمله مواردی هستند که باعث ماندگاری یاد و نام شهدا شده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، افزود: ایشان فرموده اند که شهدا پیش از اینکه به درجه شهادت نائل آیند، شهید زندگی کردند و رفتار ومنش شهیدگونه داشتند.

امیر سرتیپ ملکی زاده به هدفمند بودن شهدا اشاره کردو گفت: شهدا عبودیت داشتند و بندگی خدا را به درستی انجام می‌دادند و وقتی که انسان بنده خدا باشد به درجه بالایی از کمال و رشد می‌رسد.

وی به جایگاه امنیت و ایثارگری شهدا در راه امنیت اشاره کردو ادامه داد: امنیت کنونی را مدیون شهدای عزیزی هستیم که جان خود را در راه خدمت تقدیم کردند و به مقام هجرت و کمال انسانیت رسیدند.

جانشین قرارگاه منطقه‌ای جنوبشرق ارتش عنوان کرد: در قرآن کریم آمده است که جایگاه شهدا به قدری اهمیت دارد که باید ادب صحبت کردن با شهدا راهم باید رعایت کرد و نباید بپندارید که شهدا مرده اند.

وی در پایان با اشاره به تکریم خانواده‌های معزز و محترم شهدا، از صبر و چشم انتظاری ۳۷ ساله خانواده شهید سیاهکوهی سخن گفت.

برچسب ها: ارتش ، اربعین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.