سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تغییر قوانین در معاونت‌ها باید از سه ماه قبل اعلام شود

رئیس مرکز بهبود محیط کسب وکار گفت: تغییر قوانین در معاونت‌ها از جمله تغییر تعرفه و ممنوعیت صادرات باید حداقل از سه ماه قبل اعلام شود.

امیر سیاح معاون وزیر اقتصاد و رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار در برنامه رادیو اقتصاد  با بیان اینکه از سال‌های پیش مسئولان اقتصادی کشور عادت کرده بودند مقررات را  ناگهانی تغییر دهند  گفت: تغییرات یک شبه مقررات باعث شده که  فعالان اقتصادی غافلگیر شوند و  مشکلات فراوانی برای آنها ایجاد می کند.

وی ادامه داد: طبق قانون مجلس و طبق تبصره‌های صادر شده  هیچ معاونتی حق ندارند که ناگهانی و یکباره مقررات را تغییر دهد و دولت هم حق ندارد ناگهانی مقرراتی را تغیر دهد. حداقل برای تغییر قوانین  باید از ۱۵ روز قبل اعلام کنند و تغییر تعرفه و تغییرات ممنوعیت صادرات را باید حداقل از سه ماه تا ۶ ماه  قبل اعلام کنند.

رئیس مرکز بهبود محیط کسب وکار  توضیح داد: تغییر تعرفه‌ها باید ۶ ماه، استاندارد‌ها و بیمه‌ها و پروانه‌های ساختمانی حداقل باید سه ماه  قبل اعلام شود و براساس ماده ۲۴ بعد از اعلام،  تغییر قانون ۶ ماه بعد اجرا می‌شود.

سیاح گفت: سایت ۲۴۳۰ راه اندازی شده  که از طریق آن هم وطنان اگر تغییر ناگهانی از قوانین را مشاهده کردند به سرعت اعلام کرده تا به آن رسیدگی شود.

خبرنگار: محبوبه کباری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.